Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
17-02-12, 13:05 #1
"Prikking"/nummenhet nedover armer og ben..
Er det flere som plages av prikking/nummenhet nedover armer og ben..?
-
17-02-12, 13:59 #2
Sv: "Prikking"/nummenhet nedover armer og ben..
hej mummimamma

jo det har jeg bestemt og det brænder i ballerne - troede det var en del af min vasculitis men det er det jo nok så ikke .
så du er ikke alene
kærlig hilsen
Carina
-
17-02-12, 17:38 #3
Jeg har mange dage, hvor det snurrer, svier, prikker, summer, brænder osv. i primært underben og fødder, men også ofte arme, hænder, lår og baller.
-
17-02-12, 17:54 #4
Noen som vet akkurat hva som forårsaker dette da..?
-
17-02-12, 18:02 #5
Nej jeg ved det faktisk ikke - men forestiller mig, at det hænger sammen med hormonmangler og måske manglende energi på celleplan i musklerne. Den sviende fornemmelse har været væk i kortere perioder, men jeg kan ikke gennemskue, hvad der har gjort det - måske højere dosis af hormonet DHEA, men jeg er ikke sikker.
-
18-02-12, 11:58 #6
Er det mon nervesmerter/reaktioner på forstyrrelser i nervesystemet, I er inde på her?
I så fald her en oversigts-artikel af Jacob Teitelbaum fra hans bog om smertebehandling:
Hele artiklen (som vanligt med oversigt over mulige årsager samt forslag til såvel egenbehandling som receptpligtig medicin):Effective Treatment for Neuropathic (Nerve) Pain
Used with permission from Pain Free 1-2-3 (McGraw Hill 2006) by Jacob Teitelbaum, M.D.
Summary:
One of the more difficult and uncomfortable types of pain comes from nerve pain (called Neuropathic Pain or Neuropathies). Whether the pain comes from diabetes, shingles, fibromyalgia, chemotherapy, or a host of other causes, this searing, burning, electric shock kind of pain can leave you miserable. Unfortunately, most physicians are still not trained in treating nerve pain, and give anti-inflammatory medications like Motrin (which are not effective) or narcotics, which are modestly effective.
http://www.endfatigue.com/health_art...uropathic.html
-
18-02-12, 12:34 #7

mange tak for indlægget - når jeg er færdig med mit projekt så står den på læsning af det du henviser til - kunne være vi er heldige at det er det
carina
-
18-02-12, 12:57 #8
Jeg har skimmet det - og også læst om det før - og er ret sikker på, at det er det, der er gældende i mit tilfælde. Tak for tippet Luuna

-
18-02-12, 13:52 #9
Da jeg var hos reumatolog før jul og fikk diagnosen polynevropati, var prikkingen og føtter/hender som dovnet vekk, visst helt klassiske tegn på nevropati. Dette sammen med smerter i muskler og ledd + stivhet i ledd ga meg diagnosen.
Ifølge reumatologen skulle jeg hatt flaks for og unngå det siden diabetes, psoriasis, lavt stoffskifte og d-vitaminmangel hver for seg kunne føre til det, og jeg hadde jo alle disse tingene
-
18-02-12, 22:21 #10
Tak for respons alle - er glad, hvis det kan bruges

Jeg bruger i øvrigt selv høje doser liponsyre, der også er rigtig god og vigtig for leveren.
Og altså BenteR - jeg bliver helt overvældet over alt det, du har været igennem og alt det, du har at slås med
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11
Svar med sitat
Bokmerker