Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Hybrid View
-
25-06-10, 22:11 #1
Merker dere forandring med neglsengene deres?
Nå kommer et spørsmål som sikkert vil virke "søkt", men mener faktisk at jeg har lest noe om dette-uten selvfølgelig huske hvor..
Dere.. merker dere forandring med neglsengene deres?
Tidligere har mine vært store og tydelige, men samme hvordan jeg skyver negleband (de er forøvrig brune) tilbake og steller dem, er de nå nesten helt borte...bare tomlene er noenlunde.
Mener som sagt at jeg faktisk har lest om dette i forbindelse med kortisolmangel.
Andre?Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
26-06-10, 07:45 #2
Sv: Merker dere forandring med neglsengene deres?
Hej Gunnda

Om det er kortisolmanglen som er årsagen, ved jeg ikke, men jeg har allerede for mange år siden bemærket, at "halvmånen" blev mindre og mindre. I dag er det kun tommelfingernegler som fortsat kan fremvise fine "halvmåner". Svar jeg har fået den gang hos lægen var, at det kun er børn og unge mennesker, der får lov til at have en måne under hver fingernegl. Med alderen bliver halvmånerne mindre, for helt at forsvinde hos de ældre, men undtagelse af tommelfingrene.
Flere ældre damer har diskuteret samme emne på et US-forum i 2005. Se det næstsidste indlæg i fingernail half moons (lunula)
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
26-06-10, 13:21 #3
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Det brune kan vel være hyperpigmentering som man ser ved lave binyrebark funksjoner. Har du dette i furene i håndflatene også?
-
26-06-10, 16:44 #4
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Det har jeg også spurgt Gunnda om i tråden Addison's sygdom? jeg har postet efter at have læst lignende Gunnda skrev et andet sted på forummet sidste år.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvordan var veien deres til diagnose?
Av Evita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-10-08, 22:34 -
Hva var deres tsh på da dere begynte på levaxin?
Av gretal i forumet TSHSvar: 8Siste melding: 26-02-08, 04:12 -
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
Når på dagen dere tar levaxin ?
Av ung mor i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 13Siste melding: 06-04-05, 22:21

Svar med sitat

Bokmerker