Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
-
15-07-10, 09:10 #1
Levaxin - skyld i endret væskebalanse?
Jeg synes jeg har fått endret væskebalansen kraftig etter at jeg begynte på medisin.
Jeg har alltid gått på vekta om kvelden og om morgenen - og har derfor god "koll" på hva som er vanlig døgnvariasjon fra kveld til morgen hos meg. Det har alltid vært 0,6-0,8kg dersom det ikke har vært noe "ekstra" den dagen.
Nå har dette endret seg. Jeg drikker mindre enn før på kvelden, men må likevel opp om natta. Og fra kvelden til morgenen ligger nå døgnvariasjonen på 1kg, sjelden under ...
Noen flere som opplever det samme? Heldigvis har jeg ikke andre plagsomme symptomer som synlig vannansamling. Men jeg liker ikke dette uansett. Og denne nattetissingen ødelegger søvnen min...
Dere som bruker naturlige thyroider - er dere plaget på samme måte? Ikke plaget?
Eller - "er det bare meg?"Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-07-10, 09:22 #2
Sv: Levaxin - skyld i endret væskebalanse?
NB - jeg fikk altså vannet (på denne måten) etter oppstart på medisin, ikke i forbindelse med at jeg ble syk... (Da la jeg "bare" på meg...)
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-07-10, 10:54 #3
Det var jo mest vann som forsvant da jeg skiftet over til Armour - 12kg på noen uker.
Jeg veide meg ikke så ofte den gangen, så jeg kjenner ikke dag til dag-variasjonene.
Nå er de sjelden over 1kg, men kan være to, og av og til tre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-07-10, 10:59 #4
Altså - det jeg kalte døgnvariasjon er egentlig kveld-til-morgenvariasjon.
Og n'Finn... du holder på å overbevise meg om at jeg iallfall ikke skal gi levaxin mer enn et halvt år på å funke...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-07-10, 11:23 #5
Det kan være et ålreit tidsperspektiv det.
Jeg venta jo i 16år - så ikke gjør det du også da smgj !
Jeg syns jo at tilførsel av et hormon man sårt mangler, bør virke nærmest fra dag 1.
Gjør det ikke det, opplever man ingen særlig bedring, bør man være på vakt.
Mer enn ett år synes jeg ikke man skal tolmode seg til.
En bør da ha kommet opp på en virkningsfull dose og hatt denne i minst 6mnd.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-07-10, 11:53 #6
Jeg er så enig. "Problemet" mitt er at levaxin virker - og virker bra - på mye. Så langt. Blant annet er depresjonen blåst bort, søvnkvaliteten bedre, jeg biter ikke hodet av folk/knekker sammen i gråt og jeg har mye mer energi.
Men - det meste som har "virkning" har også en kontravirkning - spesielt gjelder dette for syntetisk medisin. Og vann i kroppen og vekt som jeg ikke får tilbake nedover og manglende tiltak til trim er problemer/savn. Kanskje det vil komme når jeg har en stabil dose... Jeg er nå på 100 og skal enten forbli her eller ytterligere opp.
Og om jeg har det nesten "greit" nå så vil jeg da si at jeg fortjener å ha det BRA - dersom det er mulig på en annen medisin.
Men jeg skal gi den fram til årsskiftet.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-07-10, 12:13 #7
smgj: Du kan ikke forbli på 100 mg Levaxin! Legen din kan vel ikke mene det? Som Anisa skrev ett eller annet sted, det mått være om du veide 38 kg. Det finnes ett eller annet sted en tabell som viser utregning av vekt og inntak av medisin. I tillegg er det med absobsjon. Da jeg gikk på Levaxin hadde jeg en dose på 150 mg. Og veide 65-68 kg. Men skulle altså hatt T3 i tillegg, noe legen ikke hadde noen kunnskap om. Jeg slet også med angst og depresjon. Det er ikkeeksisterende nå. Kan T3 gi deg det løftet som mangler for å hjelpe deg til å ha lyst til å trene, fjerne vann og vekt fra kroppen?
Uansett må du etterhvert opp på en optimal dose! Og 100 mg er ikke en dose som ertatter det kjertelen gjorde da du var frisk.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
15-07-10, 12:29 #8
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-07-10, 12:38 #9
Vel, vel
Men 100 er lavt uansett, ikke sant?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
15-07-10, 13:14 #10
Slapp av. (Men tusen takk for omtanken.)
Jeg er under opptrapping. Og siden jeg veier 70 kg (fint med anonyme forum - vekt kan være offentlig)
og bare har hatt 100microg i knapt 3 uker så er det ingen krise ennå akkurat. Legen er tydelig på at jeg skal ha t4 opp mot toppen av normalområdet - rundt 20 - og muligens TSH under normalområdet før han sier meg godt medisinert. (Om jeg er enig i at jeg har det bra når vi når de verdiene vil tiden vise.
)
Siden jeg hadde god stigning etter siste økning ville han ha en roligere progresjon opp fra 100mikrog. Ligger nå med FT4 på 16 (og TSH 1,21) ved siste måing. Det virker IKKE som at jeg foreløpig har noen problemer med konverteringen - heldigvis. Husk at også dette sterkt påvirker hvor mye t4 man trenger i blodet for å føle seg vel.
Jeg har en lege som lar meg gå opp hver 14 dag om prøvene går for tregt i riktig retning. Men han argumenterte nå for at kroppen også skal ha tid til å "henge med" ... Dermed synes jeg det er greit å føye ham med å ta det litt med ro her over 100 sålenge jeg definitivt suksessivt kjenner forbedring - og det gjør jeg. (Bortsett fra det hersens vannet.) Jeg skal tilbake til ny måling allerede neste tirsdag.
Og - for å dra denne tilbake til temaet - jeg håper VIRKELIG at ikke mer levaxin vil gi enda mer vann... ? I så fall skal jeg som sagt ikke gi optimal dose lenger tid enn at jeg kan si at jeg har forsøkt. I tråd med Vigdis og n'Finns råd.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
De gangene jeg har hatt for høye prøvesvar og en følelse av at det er min skyld
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 11-05-11, 20:25 -
endret smak og luktesans
Av Aurora Sophie i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 01-03-08, 21:34 -
Endret smakssans?
Av veumjenta i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 07-02-08, 00:58 -
Ã… jobbe skift - kan en få endret arbeidstiden?
Av marge i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 6Siste melding: 26-03-07, 14:51
Svar med sitat

Bokmerker