Vedkommende er helt frisk fra disse problemene nå og har vært frisk i et par år.

Ville bare nevne, uten å påstå noe som helst, at mennesker som har hatt anorexi, ofte "konverterer" til å bli bulimikere... Omgivelsene tror at vedkommende har blitt frisk, mens den som lider av bulimi er normalvektig - lettere overvektig (som gjør at omgivelsene tror at vedkommende har blitt frisk) og gjør alt for å skjule sin sykdom... fordi lidelsen er belagt av mye skamfølelse.

Jeg bare nevner dette, fordi det er så veldig typisk...

Og fordi jeg brenner for mennesker som lider av spiseforstyrrelser.

Jeanette

Jeg er jo redd for at håpløsheten mht. vekten skal utløse nye spiseproblemer...
Ja, dette er trigger jo veldig hennes sårbarhet, så du gjør helt rett i å være oppmerksom på dette. Samtidig blir en jo sulten når en har lavt stoffskifte, og så legger hun jo på seg... Dette trigger jo til overspising hvis hun sulter seg, og en fare med dette er jo at hun kan prøve å kaste opp maten...

Vær oppmerksom på dette, og det er veldig godt å høre at hun kom seg over bøygen med spiseproblemer. Husk bare at sårbarheten ofte kan ligge der likevel, og komme tilbake i samme eller i en annen form ved vansklige perioder senere i livet.. Håper hun har fått skikkelig behandling ift. spiseproblemene, som jo egentlig handler om at man ikke helt klarer å sette ord på de følelsene en går å kjenner på, og som en ikke helt vet hvordan man kan "bli kvitt" eller få kontroll over.

Håper virkelig dere får skikkelig hjelp. Legen deres holder jo ikke mål. :evil:

Mvh Jeanette