Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jun 2010
    Meldinger
    3

Standard Spm. ang. stoffskifte

Hallo, jeg er helt ny i dette forumet, ser bra ut! Jeg lurer på om noen her inne kan hjelpe/forklare? Jeg er en mann på 34 år, normal vekt.
    Jeg har hatt høy TSH har vært oppe i 50, ligger nå på rundt 30. Men, FT4 er normal og har ingen antistoffer, dette har legen på endokrinologisk vanskelig for å forstå. Siden TSH er så høy burde FT4 være lav(=lavt stoffskifte)Jeg har tatt en haug med blodprøver,men de har ikke funnet noen forklaring så langt. Og symptomene jeg har hatt tilsvarer høyt stoffskifte? Does this make any sense? På forhånd takk for alle svar/kommentarer
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Spm. ang. stoffskifte

Hallo.
    Dette kan jo pussle de vite frakker en stund..........
    Har lest om at noen bare må ha det slik.
    TSH er jo ikke i bruk andre steder i kroppen enn kjertlen, og hvis den trenger mye TSH for å få kjertlen til å produsere en passende mengde tyroxin er det jo greitt.

Så sier du at du har normale forhold, men har symptomer på høyt stoffskifte.
    DET får jeg jo ikke til å rime.
    Har du noen blodprøver du syns du kan oppgi ? (ta med ref. området)

Så mener jo jeg at ikke alle passer inn i skjemaer.....
    Det er ikke slik at høy TSH alltid forekommer sammen med lav fT4.
    Så antar jeg jo at du har gått til legen for ett eller annet ? En kort beskrivelse er jo fint, og sier ofte mer enn blodprøver.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Meldinger
    3

Hei, takk for interessen. Jeg har hatt disse symptomene(som er for høyt stoffskifte!) Indre uro, rastløs, hjertebank, vekttap, fin skjelving på fingrene(tremor?), liker ikke varme(har blitt bedre enn tidligere år), tretthet, økt blodtrykk. Legene har sjekket dette(så langt jeg husker) og ikke funnet noe galt: Sukkersyke, hormoner fra binyrer, kortisolnivå.
    Men det gjenstår noen svar på prøver som tar ekstra langt tid i labben.(skulle også sjekke hyperglykose, bukspyttkjertel tror jeg)
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg ville stolt på symptomene mine.
    Din analyse av hva disse årsakes av er sikkert riktig.
    Jeg har lest om mennesker som bare har en høy TSH - det vil si : det er jo legene som forklarer det slik, men det betyr jo bare at de ikke vil innrømma at de ikke finner noen forklaring.
    Det er vanskelig det der i gården......

Jeg har også lest at årsaken kan være en Leptingenfeil.
    Det er jo et nylig oppdaget og lite forstått hormon som produseres i fettceller.
    Men med den husken min er resten borte......
    Skal prøve å søke litt.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Meldinger
    3

Takk, skal du ha!

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn