Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Skift fra Euthyrox
-
20-04-10, 08:14 #1
Skift fra Euthyrox
Jeg har nu været på Euthyrox i cirka et halvt år efter mit skift fra Ny Eltroxin (Gl. Eltroxin siden 2006, Ny Eltroxin fra forår 2009 til oktober 2009) - og hvor jeg i starten oplevede en klar bedring, er jeg nu tilbage hvor jeg kom fra med nogle af de samme negative reaktioner: maveproblemer, hjertebanken, søvnproblemer, muskelsmerter - og oveni har jeg nu også slimhindeballade, nældefeber, mavesmerter, store problemer med ødemer og øget tryk i hovedet. Af og til er det nærmest som et allergisk anfald - ansigtet (og også huden andre steder på kroppen) hæver hurtigt og bliver spættet, og jeg får en klump i halsen der også hæver foran - og antihistamin hjælper kun delvist. Så nu er det nok, jeg vil meget gerne skifte medicin. Jeg har haft det meget skidt siden midten af januar og er under udredning (igen!) - har indtil videre tilsyneladende ikke nogen autoimmun stofskiftesygdom, men det ser ud som om mine binyrer er pressede, og blodprøverne viser at jeg er blevet dårligere til at 'omsætte' medicinen til T3 siden jeg startede på Eltroxin (især tilbagegang i det sidste års tid). Jeg ville egentlig meget gerne prøve Armour eller lignende 'naturligt' produkt, men jeg tror ikke min læge eller endokrinolog er særligt let at overtale - jeg vil ikke give op, men tror det vil være tage et stykke tid at overtale dem eller finde en mere postivit indstillet læge.. Derfor vil jeg høre om jeres erfaringer hvis I er skiftet fra Euthyrox til anden medicin - Eferox, Levothyroxin eller noget tredie - evt. T3/Lio. Har I oplevet bedring, har i justeret dosis etc.?
Og er der nogen som har fået binyrebarkhormon i kombination med Levo-medicin- og hvordan er det gået?
mange gode hilsener til alle fra hanne miriamhannemiriam
-
09-05-10, 17:01 #2
Sv: Skift fra Euthyrox
Jeg har netop fået taget blodprøver som viser at T 3 tallet er lige lovligt lavt. Det blev det også på Eltroxinen efter - den nye - efter ca et halvt år. Jeg skal til en ny endokrinolog på tirsdag hans Perrild - betaler selv-. Håber da at han vil give mig noget andet, da mine bivirkninger bliver værre dag for dag efter nu 3 måneder på eythyrox. Jeg har læst fler steder at der er nogle der får det problem med T3. Normalt skal tallene følges ad, men de gør de bare ikke i mit tilfælde. Så hvilke reaktioner man har når t 3 er lavet ved jeg ikke. Har været sygemeldt i 4 måneder, og har det dårligt i over et år....
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
19-06-10, 14:50 #3
Jeg har også besøgt Hans Perrild, og er nysgerrig på, om han har kunnet hjælpe dig. Personligt tror jeg der er grænser for, hvor langt danske læger vil hjælpe - og der findes begrænsede muligheder for behandling i Dk. Men måske tager jeg fejl - har han kunnet hjælpe dig?
Jeg har selv fået et ekstremt lavt T3 niveau efter at have fået fjernet min kirtel i 2008 - niveauet ligger konstant på 1,2 altså under mindsteværdien på 1,4. Lægerne på Riget siger, at det er fuldstændig underordnet, og vil nærmest ikke høre tale om overhovedet at måle min T3-værdi. Erfaringen siger mig dog, at T3 giver øget velværd, overskud og energi, så min tiltro til lægevidenskaben er dalende.
-
19-06-10, 19:19 #4
Vil bare henlede oppmerksomheten på at det er flere T3-prøver.
Når det kun står T3 er dette en måling av alle T3 - altså også de som er på lager og ikke blir brukt.
Det skal selvfølgelig også være nok på lager, men den prøven viser ikke hvor mange T3 som brukes.
Den heter fritt T3, og er den foretrukkne.
Man skal også vite at en prøve som heter rev.T3 er viktig.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-06-10, 19:32 #5
Hej n'Finn
Så vidt jeg ved findes der to målinger - fri T3, bunden T3, men mit hospital synes ikke det er nødvendigt med nogle af målingerne. De tager dem kun fordi jeg insisterer, og siger at når man har lavt stofskifte, er T3 værdierne uden betydning - hm...
-
19-06-10, 20:55 #6
hm.... sier jeg også.
Hvis jeg har lest samme bok som de har, fikk jeg med meg at de frie T3 er kroppens stoffskiftehormoner.
I kraft av denne egenskap, bør vel ha betyding ?
Nå er de frie T4's oppgave vel ikke helt klarlagt. De har helt sikkert en funksjon utover å være en lagerbeholdning for fremtidige T3'ere.
Så det er viktig at denne er høy.
Jeg har lest her, og selv erfart, at en doseending kan merkes etter få dager.
Det er trolig nok ikke mulig hvis T4 ikke har en funksjon.
Jeg har selv gode erfaringer med forsiktige egeninduserte doseendringer.....
Hva skal man eller s gjøre ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-06-10, 22:48 #7
Jeg giver dig fuldstændig ret - hvad skal man ellers gøre? Det er bare trist, at en behandling, der har hjulpet så mange, ikke bliver alment godkendt, fordi medicinalindustrien tænker på penge frem for mennesker.
Lignende tråder
-
Dårligt stofskifte eller ej - Euthyrox eller ej?
Av hannemiriam i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 08-04-10, 16:05 -
Hvad indeholder Euthyrox?
Av lilli i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 12Siste melding: 05-04-10, 19:52 -
Mystisk. Meget bedre på Euthyrox
Av Lene i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 21-08-09, 23:37 -
ny medisin merck euthyrox
Av nora i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 14-04-09, 18:28 -
Ã… jobbe skift - kan en få endret arbeidstiden?
Av marge i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 6Siste melding: 26-03-07, 14:51
Svar med sitat

Bokmerker