Viser søkeresultater 1 til 10 av 36

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Brainfog bedre med Erfa?

Jeg føler levaxinen hjelper smått om smått på formen (meeeeget sakte dog), men brainfog'en blir faktisk verre og verre. Han noen erfaringer med at brainfogen ble bedre med Erfa?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Brainfog bedre med Erfa?

Min egen erfaring er at brainfog ikke ble bedre da jeg gikk over til Tyroid.
    Det var vel det eneste som ikke ble noe bedre.
    Men andre kan ha andre erfaringer da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Min brainfog lettet da jeg også fikk hydrokortisonbehandling for binyrene.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Sor-Trondelag
    Meldinger
    61

Hei

Jeg har hatt en voldsom brainfog på Levaxin. Da jeg fikk liotyronin ved siden av ble jeg svært mye bedre når det gjaldt den kognetive delen.( Men resten av kroppen hadde det ikke noe bra.)

Nå har jeg gått på Erfa i 2 uker, og brainfoggen er betydelig bedre enn når jeg gikk på levaxin. Den er omtrent like bra som på Liotyronin : )

Så jeg håper og tror ; )

Vilje

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Takk for svar:-)

Vilje: hadde du kun en kortvarig virkning av Liothyroninen eller var virkningen mer stabil? Ser at mange her inne ikke har vært så fornøyd med Liothyronin tilskudd så det er interessant å vite....

Vigdis: Jeg skal ta spyttprøver (4 stk i løpet av en dag) for å sjekke binyrene. Visste ikke at hydrokortisonbehandling kunne virke for binyrene.

B:-)

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Hei!

Min hjerne fungerer mye bedre på erfa. Jeg gikk tom for armour da det ble produksjonsstopp, og måtte ta kun levaksin en måneds tid. For å si det sånn så håper jeg at jeg aldri må gjøre det igjen. Men jeg gjorde en litt morsom oppdagelse. Etter å ha gått nesten en mnd på levaksin, så satt jeg og ventet på sykehuset (skulle ta en liten undersøkelse). Det viste seg at jeg måtte vente over en time. Så jeg tok fram mobilen og begynte å spille soduko. Jeg har ikke brukt det spillet før, så alle resultatene kom på high score lista. Så...... Noen uker etter at jeg hadde gått over til erfa, så befant jeg meg nok en gang på et venterom og begynte å spille soduko igjen. Det viste seg at jeg løste oppgavene tre (!) ganger fortere!

En annen ting som jeg merker er at jeg ikke kan kjøre bil når jeg går på kun levaksin. Jeg kan jo, men jeg har kommet opp i så mange farlige situasjoner at jeg ikke tør. Reaksjonen og forståelsen av trafikkbildet er altfor dårlig. På erfa går det derimot fint å kjøre, bare det ikke er for langt.....

Jeg har prøvd liothyronin med dårlig resultat. Ble rett og slett verre enn med bare levaksin. Kan være at jeg brukte det feil.... dvs for stor dose e.l. Men jeg fulgte bare legens anvisninger. Jeg blir nok aldri helt som før med erfa heller, men det er det som virker best på meg. (Jeg tar levaksin og erfa i kombinasjon.)

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Bedre form, men varierende på tsh...
    Av gretal i forumet TSH
    Svar: 9
    Siste melding: 29-06-08, 15:30
  3. en bedre VG-artikkel (mozon)
    Av nora i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 0