Viser søkeresultater 1 til 10 av 33

Tråd: Jubiiii :))

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Standard Jubiiii :))

Min thyroid ankom i dag
    Min umiddelbare plan er at skifte over med det samme, men nu vil jeg granske de forskellige tråde og finde ud af hvad der er bedst

Tanja

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Jubiiii :))

Ikke så lett å finne ut hva som er best for deg.
    På ERFA sine sider anbefaler de bare å switche rett over.

Jeg er enig.
    Man kan få en kortvarig hypersituasjon, men jeg tror jo at det også er av det gode så.
    Lykke til !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Tillykke

Kan man ikke sige, det er tæt på at være en temperamentssag, om man skifter 'rett over' ?

Jeg kan bl.a. huske, Anisa har skrevet noget om at beholde lidt af det syntetiske, mens man skifter over. Jeanette har fulgt den model. Nogle bliver ved med at kombinere, fx er Anne Ma glad for at gøre det sådan.

Jeg forestiller mig, at jeg vil ta' 50 µ Euthyrox og 30 mg Erfa om morgenen og så hælde endnu 30 mg på før middag - så jeg kan nå at få fornemmelsen af, hvad der foregår (Og siden skal der selvfølgelig mere på ...)

Fik epost fra den tyske apoteker idag om at hun har gjort min Erfa klar til afsendelse, så vi kan følges lidt ad, Tanja

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Jubiiii :))

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg kan bl.a. huske, Anisa har skrevet noget om at beholde lidt af det syntetiske, mens man skifter over.
    Det gjorde jeg selv i sin tid med Westhroid. Det blev meget mere indviklet end det behøvede at være. Havde jeg vidst (dengang) hvad jeg ved i dag (og har kun bekræftende erfaringer med), ville jeg skifte 'rett over'.

Bare vær opmærksom på, at efter mange år med lavt stofskifte (selv i behandling), kan et normalt, levende hjerteslag føles som "overdosering". Vær så opmærksom på, at det er nødvendigt at skelne mellem hvad er angst og hvad er virkning. Enten er det frygtsomhed, som bestemmer, eller gør du. Det er enten eller.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard

Tja... Jeg vil ta' noget Erfa og mærke efter, hvad kroppen synes, jeg skal gøre ...

Det har været en ekstrem hård tur med Ny Eltroxin; lægers tillid til medicinen gjorde blandt andet, at jeg af flere omgange blev anset for at være kandidat til blandt andet tyktarmskræft og en udposning på hovedpulsåren. Det sidste fordi min puls var så alarmerende kraftig. Tre læger mente, jeg skulle videre til skanning, to mente, at jeg blot havde meget kraftig puls. Men i hvert fald blev jeg så henvist til en skanning af min hovedpulsåre. Det var i begyndelsen af januar, og jeg har endnu ikke kunnet finde ud af, hvor og hvornår jeg skal skannes

Men i hvert fald er jeg da ikke sikker på, jeg har stamina til at køre på med fuld dosis Erfa fra begyndelsen. Jeg går gerne en omvej for at undgå associationer fra tiden med Ny Eltroxin, der gav mig en puls så stærk, at den fik min madras til at stå og hoppe. Men jeg føler mig ikke bange som sådan; jeg er sikker på, min krop vil fortælle mig det hele

Når jeg ser i den del af min journal, jeg kan få fat i via sundhed.dk får jeg jo genopfrisket hele det vanvittige medicinshow, der kørte, mens jeg var på Ny Eltroxin - tre penicillinkure (heraf en bredspektret), en kur med Metronidazol mod anaerobe bakterier samt et stærkt smertestillende middel, Ibuprofen 600 mg. Uden at nogen læge ville give mig ret i, at der kunne være et sammenfald med stofskiftet og stofskiftemedicinen og på trods af, at jeg normalt kører fri af alt muligt, man skal have penicillin for ...

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    ... der gav mig en puls så stærk, at den fik min madras til at stå og hoppe.
    ... når jeg lå på sengen, altså

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Så er det vist tid til en opdatering

Jeg startede allerede den dag jeg modtog pillerne...kunne ikke vente så det er 4. dag i dag.
    Jeg har haft småbivirkninger i form af lidt svimmelhed og jeg ligger mere mærke til mit hjerte, men det er bestemt ikke noget slemt.
    Jeg har også haft hovepine, men har stadig virus i kroppen, så det er muligvis bare derfor.
    Jeg har haft en anelse trykken i brystet, men det er blevet bedre med dagene og især ved at jeg har øget dosis.
    Jeg har også fået mere energi og mit humør er også meget mere positivt. Jeg er dog stadig tåget hovedet.
    Jeg startede med to piller om dagen fordi jeg ville være lidt forsigtig og fordi det tager tid før den gamle medicin er ude af kroppen, men min krop vil have mere medicin.
    I dag har jeg så taget fire grain (1 pille hver 3½-4. time) og jeg tror det passer meget godt med hvad min krop vil have

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn