Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Tråd: Fluorosis

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Fluorosis

Dette er en ting jeg har tenkt mye på, men aldri funnet svaret på... Jeg har jo Fluorosis i tennene mine!!! Sjekk bilder under (ikke mine tenner, men ca. samme symptom på fortennene!) - Søsteren min har det samme!

http://img.thesun.co.uk/multimedia/a...82_431415a.jpg

Lurer på om ikke fluor ødela cellene mine, slik at jeg fikk Hypotyreose? Jeg tygget flux-tabletter som godteri da jeg var liten! :(

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Fluorosis

Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    Lurer på om ikke fluor ødela cellene mine, slik at jeg fikk Hypotyreose?
    Hvorfor læser du så ikke mere om det her, på forummet Skjoldbruskkjertel og fluor. Masse af info findes der.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Fluorosis

Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    Dette er en ting jeg har tenkt mye på, men aldri funnet svaret på... Jeg har jo Fluorosis i tennene mine!!! Sjekk bilder under (ikke mine tenner, men ca. samme symptom på fortennene!) - Søsteren min har det samme!

http://img.thesun.co.uk/multimedia/a...82_431415a.jpg

Lurer på om ikke fluor ødela cellene mine, slik at jeg fikk Hypotyreose? Jeg tygget flux-tabletter som godteri da jeg var liten! :(
    Jeg kommer hver dag et sted, hvor 3 unge mennesker arbejder. Alle har de fluorosis. Hvide og brune pletter på tænderne og deres tandlæger bagatelliserer problemet i den grad, at de to får fortsat fluorlak penslet på "for en sikkerhedsskyld", efter hver tandrensning.

Det ene af de unge mennesker har allerede udviklet brune skjolde i ansigtet - et sikkert tegn på at binyrerne slider. Hvordan skal de kunne undgå at slide, når fluorionerne bare elsker at lagres i hypofysen. Derfra styres jo binyrerne og når ACTH-produktionen forstyrres eller ødelægges, er det kun spørgsmål om tid, før binyrerne crasher. De glor på mig som om jeg var åndsvag og vælger at læne sig op ad tandlægernes forsikringer om, at fluor er godt for tandsundheden og "i hvert fald ikke" skadeligt for resten af helbredet...

Hvor jeg end ikke vender blikket, ser jeg fluorosis. Fra farmaceuten på apoteket, hvor jeg handler - til min egen læge. Selv flere af vores ministre fremviser fluorosis på tv-skærme og alle betragter de det som et kosmetisk problem....

Min nabo, en kvinde på ca. 40 år, med to teenagebørn - alle tre har de fluorosis. Siden de flyttede ind ved siden af for ca. 10 år siden, har moderen udviklet typiske hypothyreose-stolpe-underben og en "pæn" fortykkelse på halsen. Det har hendes datter og søn også.... Fra at være normale børn, er de nu to dvaske teenagere med struma og plettede tænder. Jeg har snakket med moderen om det for et par år siden, men blev vredt affejet med, at hun stoler på deres tandlæge og hendes læge mener ikke, at der skal gøres noget ved ungernes struma, fordi de nok "vokser fra den", så den "kamp" har jeg opgivet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn