Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
10-03-10, 12:32 #1
Hei er helt ny her jeg.....
Håper jeg gjør riktig nå. Har vært hos legen noen ganger med samme symtomer: TRØTT, sliten, søvnproblemer, INGEN energi etc etc. Prøver å være aktiv med trening og turer. Prøvene mine er innenfor normalen får jeg høre men... Har vært å tatt en hårmineralanalyse og den viser langsom binyre- og skjoldbruskkjertelaktivitet. MEN legen vil jo ikke høre på dette. Mine blodprøver er slik: Fritt T4 19,6 (11.0-22.0) TSH 0.58 (0.30-4.2)TRAS <1,0 (<1,5) T3 Total 5,6 (3,5-7,8) FT4 17,9 (8-20) Normalverdier i parentes. Er det noen som kan si noe om dette, skal jeg bare slå meg til ro med å bli mer og mer sliten og trett uten å finne ut av dette. Kan egentlig skrive mye om mine symptomer men når jeg leser om andre er det som å lese om meg selv.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
10-03-10, 13:49 #2
Sv: Hei er helt ny her jeg.....
Hei og velkommen. Prøvesvarene dine vil jeg si ser fine ut, men man kan ha hypotyreose uten at det vises på de standard prøvene. Man kan feks lide av hormonresistens (type2). Det står endel om det på forumet her. Videre kan du sjekke om roten til ditt problem kan ligge i binyrene som feks binyrebarktretthet. Du vil finne tråder om det også her på forumet.
Kan nevne at min Endokrinolog ikke har full tillit til håranalyser. Jeg har ikke tatt det selv, men han spurte meg om jeg hadde tatt det. Det er helt sikkert et kontroversielt tema som det meste som dreier seg om stoffskifte...
NB:Ser du har ført opp fritt T4 to plasser med forskjellige verdier og forskjellig skala.Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...
-
10-03-10, 15:04 #3
Sv: Hei er helt ny her jeg.....
Hei Troj og takk for svar. Da har jeg nok ført opp Fritt T4 som ble tatt i 2009 som var 18,2 og som er tatt nå som er 19,6 normalen er visst 11,0-22,0. men takk for tipset som jeg vil inn å lese om.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Helt ny her :-)
Av Carro i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 17-03-09, 15:10 -
Ikke helt ny
Av Lisbeth i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 06-03-09, 16:03 -
TSH helt på bærtur :)
Av Hildemor i forumet TSHSvar: 12Siste melding: 28-02-08, 19:25 -
Helt ny...
Av Elisabeth i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 26-01-08, 18:05 -
Et helt annet liv.
Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 28-09-06, 16:24
Svar med sitat
Bokmerker