Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    33

Standard Hvordan virker FT3 på formen deres?

Hei.

Jeg har lagt merke til at jeg ikke nødvendigvis blir så dårlig å formen av høy FT4. Det må gå litt tid, gjerne et par uker, før jeg merker at formen blir veldig dårlig. Det ser ut som FT3 følger etter litt senere...

Her er et sitat fra Felleskatalogen - Levaxin
    - Det antas at T4 hovedsakelig virker som et prohormon og at biologiske effekter vesentlig utøves av trijodtyronin (T3)

Hva tror dere som har lest litt mere?
    Jeg har diagnosen Graves siden Feb. 2005. Ukjent knute Des.06. 45mg Neo-Mercazole + 60mg Pranolol. Radiojod 600MBq Jan.07. Blokkerende og stimulerende TRAS?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Tar legen FT3 prøver regelmessig av deg? Jeg tror aldri at denne prøven er tatt av meg.

Det du skriver om at du kjenner noe først etter et par uker, kjenner jeg igjen. Hvis FT4 blir for høy eller lav så kjenner jeg ikke symptomene før flere uker etter. Dette har jeg nå sett gjentatte ganger når jeg har gått for lavt pga for høy dose Neo-M. Det går ca 1 måned før jeg virkelig kjenner meg elendig. Så er det bare å vente på at formen skal stige igjen;dvs redusere Neo-M og vente tålmodig på at FT4 skal stige. Dette tar jo også noen uker....Alt i alt er dette en tålmodighetsprøve av de helt store, men det er jo faktisk til å holde ut når man vet at det er bedring i sikte. Det finnes sykdommer hvor man ikke har dette lyspunktet.....

Lignende tråder

1. Hvordan var veien deres til diagnose?
    Av Evita i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 28-10-08, 22:34
  2. Armour - hvordan virker det på meg?
    Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 120
    Siste melding: 21-09-07, 18:31
  3. Hvordan fungerer magen deres? Litt ufine detaljer!
    Av marge i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 23
    Siste melding: 11-03-07, 10:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn