Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Surmontil
-
18-09-07, 12:10 #1
Surmontil
Kan jeg bruke Surmontil når jeg har lavt stoffskifte?
-
18-09-07, 12:24 #2
Fra Felleskatalogen :
"Surmontil virker ved å bedre nedstemthet og andre symptomer på depresjon samt virker angstdempende og søvnforbedrende.
Surmontil brukes ved ulike former for depresjon og kan også forsøksvis brukes ved irritabel mage-tarm syndrom. "
Og :
"Du bør også vite at det er en økt risiko for bivirkninger som selvmordstanker, selvmordsforsøk og fiendtlighet (særlig aggresjon, opposisjonell adferd og sinne) for andre grupper legemidler som benyttes i behandling av depresjon. Det kan ikke utelukkes at dette også gjelder for Surmontil. "
Og :
"Surmontil kan nedsette reaksjonsevnen, spesielt i starten av behandlingen. Dette bør en tenke på i tilfeller hvor det kreves skjerpet oppmerksomhet, f.eks. ved bilkjøring eller presisjonsbetont arbeid."
Det sto ikke om Hypothyreose der, men duverden.........
Kan dette være bra for noen da ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-09-07, 12:55 #3
Ved hypertyreose eller ved behandling med thyreoideahormoner kan kardiale effekter øke pga. trimipramins antikolinerge effekt. Anfall av intermitterende tåkesyn, regnbuesyn og øyesmerter krever hurtig øyelegekontroll og utelukkelse av anfallsglaukom før behandling fortsettes.
dette frA FELLESKATALOGEN, og som jeg ikke skjønte så mye av...
nei om det er bra å lese bruksanvisning på medisiner.... man blir litt skeptisk ja
-
18-09-07, 13:17 #4
Betyr at de effekter Levaxin har på hjertet kan øke ved bruk av Surmontil.
Så advres det mot tidlige symptomer på høyt trykk i øyet, altså grønn stær som er den vanligste grunnen til blindhet .......
Så advares du også mot at det kan danne seg et intrykk av at det er ok og ta sitt eget liv......
Om det tas undødige forbehold i pakningsvedlegg ?
Ikke hvis det er deg som rammes da.........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker