Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
06-01-12, 02:27 #1
Hjelp, hva bør jeg vite og sette meg inn i? nettopp fått diagnose
Hei!
Har for en liten stund siden fått vite at jeg har lavt stoffskifte.
Hva er det jeg bør vite, sette meg inn i?
-
06-01-12, 07:07 #2
Sv: Hjelp, hva bør jeg vite og sette meg inn i? nettopp fått diagnose
Les bøker, les her inne. Les det som finnes på norsk av bøker om emnet, biblioteket har dem. Om du orker å lese videre, finnes det masse bra bøker på engelsk, samt gode engelske nettsider, blogger osv. En del av dette finnes det linker til her på forumet. Ett par svenske pasienter har også skrevet bøker som er fine. Så bør du lære deg selv å kjenne, hva er symptomene dine når du er lav, eller høy? Dette for å finne rett medisinering og ha det så bra som råd er. Jeg har hatt god nytte av å skrive ned hyposymptomer, og hyper, dagsform, hva jeg spiser av piller, kosttilskudd etc. Kort sagt en helsedagbok, som jeg kun skriver i når det skjer endringer, den har hjulpet meg mye. Så bør du finne ut hvilke blodprøver som bør tas utover FT3, FT4, TSH og anti-TPO. Det er ikke sikkert at legen din kan så mye dette, mange leger kan desverre for lite. Derfor er det lurt å vite mye selv og ha en god dialog med legen, diskutere sammen med legen. Du bør også sette deg inn i T3 problematikken, det kan hende at du trenger mer enn Levaxin, du finner mye om emnet her inne. Du bør også snuse litt på dette med binyrer, det kan være at de sliter.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
Av Howdy i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 28-06-07, 11:48 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24
Svar med sitat
Bokmerker