Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
18-06-10, 08:52 #1
Tannlegen fnyser av D3 for bedre tannhelse
Joda:
Jeg var hos tannlegen igår, nemlig. Så var jeg happy fordi jeg trengte bare å fjerne tannstein og pusse/polere.
Det er ganske bra det da, jeg er 46,5
og hadde ikke vært der på to år.
I lettelse over dette, så sa jeg til tannlegen at jeg sikkert også kunne takke D3-tilskuddene for dette:
Hvor har du hørt at det skal være bra? (på grensen til å le, ser jeg..)
Du må ikke tro alt du leser? (i en nedlatende og belærende tone)
Så kanskje jeg skulle gi ham noen utskrifter - for i samme anledning prediket han om Fluorens forteffeligheter mtp karies.
Dette var sikkert fordi jeg sa til ham at jeg ikke skulle ha noe med Fluor i -
og når han spurte hvorfor så sa jeg at det var fordi jeg har stoffskifteproblemer.
Det var litt slapt av meg
Fluor er jo ikke bra for noen!!!
Jeg skal lete opp en eller to tunge artikler om D3 - og Fluor -til ham iallefall: SDD (Special Dentist Delivery)
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
18-06-10, 09:21 #2
Sv: Tannlegen fnyser av D3 for bedre tannhelse
Det er mulig at fluor kan være bra for tennene og ikke direkte skadelig i munnhulen(?)- men det er hevet over enhver tvil at fluor er DÅRLIG i kroppen ellers... og det som kommer i munnen har en lei tendens til å komme lenger inn i kroppen også. Bare DÉT burde være god nok grunn til å være svært forsiktig med fluor.
Tennene er enklere å fikse enn resten av kroppen. Og det burde også tannleger innse.
(Og mye av tannproblemene hadde nok dessuten vært borte med mindre sukker i kosten - og mindre brus.)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
18-06-10, 11:34 #3
Har du vært hos tannlegen min Kevlin ?
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-06-10, 09:30 #4
De er vel ikke så unike disse tanntrolla; ser ut som de er hjernevasket til Fluor-tilhengere hele bunten -
og har det bare i kjeften...

Bare tenna er fine, så til H... med resten av kroppen
Så er det vel slik at tannleger skal ha noe å leve av de også:
Ingen hull; ingen penger
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
21-06-10, 10:00 #5
Jeg er på vennskapelig fot med tannlegen min privat og har rett og slett ikke tenkt å ta diskusjonen. Jeg tror det bare ville bli konflikt. Fluor og tannleger er omtrent som religion å regne. Noen diskusjoner er bare ikke verdt det.
Om jeg får litt fluor de to gangene jeg er der årlig får det heller gå. Den daglige fluordosen har jeg droppet og jeg antar det er det som vil bety aller mest.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
21-06-10, 13:25 #6
Hej Kevlin og smgj

Ikke for at forstyrre "D3-sporet" i tråden, men alligevel vil jeg gerne henvise til tråden OVERSIGTSARTIKEL "Stofskiftesygdomme" Af Steen J. Bonnema, med omtalen af en dansk endokrinolog, som de facto lærer tandlægerne op i hvad stofskiftesygdom er, men samtidigt nægter at anerkende fluors (skadelige) effekt på stofskiftet. Man kan dårligt forlange mere af tandlægerne, end af endokrinologerne der svigter så stort, som tilfældet er.
Smgj
To gange årligt er ikke meget, men hvor meget eller lidt det betyder, afhænger ene og alene af hvad er dit behov for tandbehandlinger. Skal du bruge lak mod f.eks. følsomme tandhalse eller skal dine fyldninger udskiftes, eller skal man have en tandkrone osv. - da er du, alt andet lige, ilde stedt. Svaret på hvorfor, findes i tråden Fluor i plastfyldninger og andet dental materiale....
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-06-10, 13:35 #7
Det er sant. Jeg tok utgangspunkt i mitt sedvanlige behov: puss av tannstein samt en litt grundigere tannpuss for å få vekk den gule overflaten etter teen jeg drikker.
Det er nok annerledes dersom man har følsomme tannhalser ja - da vil de jo gjerne legge på mer enn nok fluor.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
22-06-10, 14:52 #8
Jeg har pga stoffskiftet hatt dårlig tannhelse i flere år,
i og med at jeg leste at vi helst ikke skulle ha noe særlig fluor heller fikk jeg et hint om en tannkrem fra Forever Living,
det er en aloe Vera tannkrem og den fungerer aldeles strålende,
mine ømfintlige tannhalser har det fint og mitt krypende tannkjøtt og begynnende pyrrea har roet seg betrakterlig.
Kan absolutt anbefales!Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
Lignende tråder
-
Brainfog bedre med Erfa?
Av BeritM i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 35Siste melding: 16-05-10, 18:31 -
Medisiner og tannhelse
Av enja i forumet Lavt stoffskifte og amalgam («kvikksølvplomber»)Svar: 3Siste melding: 10-03-10, 22:31 -
Bedre sent enn aldri
Av Lisbeth i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-02-07, 18:56 -
Bedre Helse
Av Marianne i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 2Siste melding: 19-09-06, 18:14
Svar med sitat

Bokmerker