Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
    madonna Gjest

Standard Rosenrod - Rhodiola rosea - erfaringer? Bivirkninger?

Jeg vurderer å prøve rosenrot for en periode. Noen her som har forsøkt dette og har evnt. erfaringer med dette?

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Hei,

Jeg har god erfaring med rosenrot. Får mer energi av det, og humøret blir litt bedre. Men pass på å ta ei pause av og til.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Rosenrot støtter binyrene, og jeg har brukt det (med pauser) det siste året - og har hatt god effekt av det. Som Pling sier; pass på å legge inn pauser (for eksempel en måneds pause etter to måneders bruk), og NB! - ikke begynn på for høye doser! Man kan få ubehagelige overdosesymptomer av rosenrot, omtrent som overdose av koffein. 50 mg viste seg å være en passe startdose for meg, for eksempel.

Les mer på Rolvs sider:

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinp ... od_ros.htm

Ginseng anbefales visstnok ikke hvis man har problemer med binyrebarken (som mange av oss med stoffskiftesykdommer har). Men et alternativ er schisandra:

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinp ... hi_chi.htm

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Har lest atrosenrot virker bedre på oss jenter enn ginseng. Ginseng virker bedre på menn ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard rosenrot -pause?

Noen som vet HVORFOR man bør ta pauser fra rosenrot? Jeg bør ta en pause nå snart, men forstår ikke hvordan jeg skal klare å gå på jobb den uken jag har pause.....

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Det er for å opprettholde effekten av det. Dersom du bare fortsetter å ta det, vil kroppen venne seg til virkningen slik at du må ta stadig mer for å få samme effekt.

Dette rådet bygger på at hvis man ikke har livstruende eller alvorlige sykdommer som krever kontinuerlig medisinering skal man ikke venne kroppen på å få en daglig dose av bestemte medisinsk virksomme stoffer. Ved kontinuerlig inntak av et medisinsk preparat vil kroppen etter hvert venne seg til de aktuelle virkestoffene, og de vil gradvis kunne miste sin medisinske virkning for den aktuelle personen. For at medisinen fortsatt skal virke må man da enten øke doseringen eller begynne med en annen type medisin. Dette er et kjent fenomen ved bruk av f.eks. smertestillende medisiner. Hvis man til tross for disse forholdsreglene ønsker å bruke rosenrot fast over lang tid vil man neppe oppleve dette som skadelig, men kan kanskje erfare at virkningen av preparatet etter hvert avtar.
    http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinp ... od_ros.htm

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

hei..virker rosenrot?har hørt at det ikke er bra med naturmedisiner,men det er jo igjen det med det individuelle da.har rosenrot i skapet,skal prøve det imorgen,SÃ… skal jeg fortelle dere hvordan det fungerer på MEG.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av sandra
    hei..virker rosenrot?
    Om Rosenrot virker vet jeg ikke, det er vel induviduelt som det meste annet, men jeg har iallfall tatt dette en uke nå.. Om jeg har fått økt energi? tidlig å si, men jeg har iallfall fått sendt ut endel jobbsøknader nå.. (planlegger litt pause fra studiene) Om denne plutselige effektiviteten har sammenheng med rosenrot, vet jeg ikke =) Men en ting vet jeg, jeg sprang nesten i fra mammaen min på fjelltur i helga! :o (hun er frisk som en fisk)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard Rosenrot med grønn te

Ved et innfall så bestilte jeg meg Rosenrot med grønn te, påvirket av reklame set dere Det sto jo så mye positivt om det så jeg ble frista til å prøve. Det står at NTNU på egne nettsider at det har egenskaper som: forbedret hukommelse, minsker mengden stresshormoner, hjertestimulerende, prestasjonsøkende, smertedempende, urindrivende, normaliserer kolestrol og kaliumkonsentrasjon i blodet, kraftig antioksidant, bra for blodtrykk og blodsukker. Bare vent om 14 dager er alle mine plager borte Det var ikke alvorlig ment alstå, men klarte ikke dy meg. Håper de har positiv effekt, og kanskje kan gjøre noe med formen. Noen som vet om det virker inn på levaxin, eller har prøvd dette kosttilskuddet selv?
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Ooops glemte visst linken som stod i brosjyren jeg

www.forskning.no

Tenkte bare med meg selv at om det er positivt for blodsukker så kanskje det er det for stoffskifte også?
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte, bivirkninger av Levaxin?
    Av Minnitee i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 27-02-16, 22:44
  2. Bivirkninger av Levaxin
    Av Bille i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 2
    Siste melding: 07-01-09, 23:47
  3. lavt stofskifte/bivirkninger
    Av solskin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 10-08-08, 23:35
  4. Neo-mercazole: bivirkninger
    Av brits i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 34
    Siste melding: 09-02-07, 22:10

Bokmerker

Regler for innlegg