Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: ny her
-
23-05-09, 09:08 #1
ny her
Hei. Jeg er 29 år, gift, har en datter på 4 og fikk påvist Hashimoto i 2004. Hadde da skyhøyt anti-TPO og høy TSH, lave fT4 og fT3. Har siden da økt dosen Levaxin jevnt og trutt, ligger nå på 100ug/dg og tror det skal holde en stund... Lei av å være på økning nå.. Hater virkelig høst og vinter, blir så deprimert og får angst ... Så jeg gleder meg over sola nå! Trener hovedsaklig aktivt for å holde psyken oppe (2x/uka), men har mine nede-perioder .. Får veldig fort veldig høy puls, tiltross for relativt god form. Skal det være sånn?
Supert med et forum for likesinnede!
-
23-05-09, 12:34 #2
Sv: ny her
Hei Serena
velkommen!
nei, det skal ikke være sånn. Selv har jeg nok spist alt for mye antidepressiva i stedet for å få en eller annen form for T3. I tillegg er det mange her skriver om vitamin D3, at det kan hjelpe på endel symptomer. Kanskje trenger du mer medisiner, enten det er T4, T3 eller naturlig thyroxin (Armour, Westroid) som inneholder begge deler. Ikke gi deg, gi legen din lister over alt som ikke fungerer og be om solide sjekk og eventuelt tillegg i medisinen din. Mange leger er mer på talefot med blodprøver enn med symptomklagene våre!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
24-05-09, 19:30 #3
Jeg er desverre ikke i en slik situasjon av jeg har råd til å prøve Armour.. Men har lest nok her inne til å skjønne at det liksom er det som er vidundermedisinen. Men det må jo være en grunn til at norsk legemiddelverk ikke vil ta det inn?? Det er vel ikke bare sponseturer av legemiddelfirmaene som er avgjørende? Hvorfor blir det ikke tilgjengelig på lik linje med Levaxin?
-
24-05-09, 19:45 #4
Mange av oss som lurer på hvorfor det er blitt slik.
Som du kan lese her på forumet er det mange som har skrevet om dette. (bruk søk)
Det var jo enerådende medisin før man på 70-tallet gikk over til medisinindustriens kunstige variant - og vraket den gamle medisinen som til da hadde fungert i 100 år.
Og det er ganske mange uderlige avgjørelser som ligger til grunn for hvordan det er blitt idag.
En ting en ikke må glemme, er jo at heller ikke Armour er perfekt - og det var det iallfall ikke på 70-tallet, da avgjørelsen ble tatt. Men fremstillingsmetodene har jo blitt bedre på 30 år. Verden har ikke stått stille bare for Armourprodusentene liksom.
Det jeg ikke fatter, er at man vraket den gamle fullstendig. Man kaster vel ikke et verktøy fordi man får et nytt ?
Så min mening er at det i beste fall ble gjort en tåpelig avgjørelse - som senere forsvares med nærmest komiske midler.
Vidundermedisin.
Armour fortjener ikke stemplet vidundermedisin.
Til det er betegnelsen alt for generell.
Men for noen er den det, og for mange er den bedre enn Levaxin.
Iallfall for meg da.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-05-09, 11:47 #5
piaogmarte
Hei!
Jeg er også ny her, du får tilgi meg om jeg gjør noe feil. Min datter er nå 10,5 år og er 124 cm.høy og veier 22 kg. hun var 3,7 kg. ved fødsel, har siden det vokst svært lite. Men hun er frisk og ellers helt normal.
Jeg har hypothyreose, fikk diagnosen da jeg var 22 år. Da hadde jeg hanglet meg gjennom ungdomstia, kald,slapp,deprimert,liten av vekst, aldri helt i form. Alle mine 7 søsken er mye høyere enn meg, også mine foreldre.
Jeg har fra den dagen marte ble født mast om at hun kan ha den samme sykdommen som meg, gang på gang! Men jeg fikk beskjed om at marte var frisk, bare liten av vekst.
Nå, endelig etter 10,5 år har legene funnet ut at jeg her rett. hun har hypoth. Nå har hun startet med levaksin, 25mg/37,5mg. Skal øke dosen gradvis.
Effekten er storartet, han spiser 2-3 ganger mer enn før, sover veldig mye, er strålende opplagt og har fått eplekinn og vakkert hår.
Så nå håper jeg det ikke er for sent til at hun oppnår en normal voksenhøyde.
Dette var en kort utgave av min og martes historie, og jeg håper du kan fortelle om deg og din datter, om vi kan hjelpe hverandre med våre erfaringer. hilsen Pia.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Svar med sitat
Bokmerker