Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    oppland
    Meldinger
    31

Standard Hva er konsevensen av å ha en T3 litt over normalnivå??

Jeg var hos legen og fikk prøvesvar fredag. Jeg har gått på armour i en måned ca.Har trappet opp fra 15 mg til 90. Livet har forandret seg veldig og jeg føler meg markant bedre ikke så trett, bedre humør mere krefter. Synes det er helt fantastisk!
    Men legen min mente jeg var overdosert da min t3 var på 7,9, t4var op 15 og tsh var nede i 0,53. Hun vil jeg skal redusere dosen men jeg føler meg fin og ser ingen grunn til det. men jeg har fått leggkramper og hun mener det kan være et symptom på overdosering. Noen som kjenner til det? Og hva er konsevensen av å ha en t3 litt utenfor normalnivå??

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Sv: For høy t3

Nå er ikke din FT3-verdi så veldig høy. Jeg hadde over 16.0 - DET var for høyt. Hvis du føler deg bra nå, hold deg til den doseringen. Leggkramper. Det kan komme av for lite D-vit. Eller for lite Magnesium. Eller av andre ting.

Du er nok ikke så veldig overdosert!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    oppland
    Meldinger
    31

Standard Sv: For høy t3

Takk !! Det er vel det jeg tror jeg og at den t3 en er til å leve med så jeg har ingen planer om å trappe ned foreløpig!!!

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Sv: Hva er konsevensen av å ha en T3 litt over normalnivå??

Når leger henger seg totalt opp i verdier, og behandler folk VEKK fra en optimal helse.. Ja, da, da er alt helt, helt feil. Blodprøver er fine referanser, men ikke noe å følge blindt, som man ofte gjør her til lands.

Se på meg. Jeg har flotte stoffskifteprøver, relativt normale. Men formen min er helt elendig. Jeg har aldri følt meg så dårlig som jeg gjør nå - Men jeg har heller aldri hatt så fine blodprøver. Så, ja.. Behandling er nok viktigere enn blodprøveresultater. Og når alle leger i verden forstår dette, at RESULTAT veier tyngre enn EGNE MENINGER - Ja da, da har verden blitt et bedre og sunnere sted å bo!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Er helt enig med Thomas - blodprøver skal bare assistrere behandlingen - aldri diktere.

Så er det slik at en kjertel jo produserer T3 og sender ut i blodet. Det medfører at det er mer T3 i en kjertel enn det er i blodet.
    Så når vi som får alle våre thyroxiner fra det som var inne i kjertelen, blir det litt for mye T3.

TSH er følsom for både T3 og T4, så derfor går denne mer ned når man bruker Armour. Hos meg blir den null på halvparten av den dosen jeg bruker idag.

Mine T3 verdier var høyere i starten, så det kan hende de går litt ned med tia.

Leggkramper har jeg også.
    Tror det kommer av at binyresystemet ikke henger helt med - spis salt (helst Himalayasalt uten jod) Det tar krampene på 5minutter hos meg.

Etter min mening, er du inne på det helt riktige : DU - er et bedre måleinstrument enn de som finnes på labben......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    oppland
    Meldinger
    31

Takk for svar!! Ja det er jo merkelig jeg føler meg bedre enn noensinne og da mener legen at blodprøvene indikerer overdosering men jeg kjenner jo ingenting, har det bedre enn noensinne!!! Så jeg holder meg på 90 mg og skal ta nye prøver om 14 dager. Må jo si at jeg er heldig m min lege hun hører og tar meg stort sett på alvor ikke mange som skriver ut Armour uten å mukke har jeg forstått!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

90mg(1,5Grain) er en svært lav dose, men i begynnelsen er dette bra nok.
    Du vil (basert på egen erfaring) antagelig måtte øke denne, men det er ingen vits i å rushe. Vent på symptomer på lavt, så kan dy jo øke med 1/4Grain.

Jeg bruker 180mg(3Grain) nå, men var oppe i (300mg)5Grain. Årsaken var for lav D-vitaminstatus. Om denne er for lav virker det slik (iallfall på meg) at jeg trenger høyere dose.

Lav ferritin og B12 kan også gi symptomer som likner på lavt stoffskifte.

Jeg tror at årsaken til at legen tror at du er overdosert kan være :
    De skjeler ikke mellom de som har sine egenproduserte thyroxiner iorden - og vi som går på kunstige eller fremmede.
    De hevder fullt og fast at det er det samme, og at man skal ha samme blodverdier åkke som.
    Min er faring er iallfall at dette stemmer ikke !
    Å få gehør for en mening som ikke kan måles i blodet eller på annen måte verifiseres - er umulig........
    Dessverre.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn