Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
02-08-10, 17:37 #1
Kombination af T4,T3 og T2
Hej. Er der nogen der har prøvet at tilføje T2 til deres kombination af T4/T3 med lavt stofskifte? Hilsen Paxx
-
02-08-10, 18:18 #2
Sv: Kombination af T4,T3 og T2
Intressant, men jeg tror ikke det finnes som et preparat.
Men italienske forskere har vært opptatt av problemstillingen (som du jo vet)
Det har lenge vært ansett som "waist" av leger og forskere.
Jeg var selv i en tête à tête på nettet med formannen i legeforeningen (Norge) og et par av hannes støttespillere, der det ble hevdet med ponus at T2 var søppel og på vei ut av kroppen uten å ha noen funksjon. Det er vel ikke mer enn et par år siden......
Det skal etter min mening renne faen så mye vann i den bekken før vi kommer til å merke noe til en forstandig behandling.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-08-10, 18:34 #3
Det er jo T2 i thyroid. Så sånn sett er vi jo mange som bruker det!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-08-10, 18:46 #4
Har set det til salg flere steder http://www.solaltech.com/new/shop/in...&productId=112
Kunne være interessant at se om folk der ikke får det bedre på t3 og t4, men bedre på natural thyroid, ville få det lige så godt på t3,t4,t2 kombi. Altså om det er det naturlige forhold mellem t3 og t4 i naturligt thyroid som folk får det bedre af eller om det er på grund af tilstedeværelsen af andre stoffer fx t2?
Paxx
-
02-08-10, 19:16 #5
Meget intressant paxx !
Visste ikke om dette preparatet, så takk for linken.
Så må jeg nok kritisere butikken for ufullstendig info.
De skriver : "Diiodotyrosine is a precursor for the production of the other Thyroid Hormones (T3 and T4)."
Og i "naturen" er det nok slik, men hos oss som ikke har noen fungerende kjertel, er det definitivt ikke slik at T2 er noe lagervare for T4 og T3 !!
En fungerende kjertel består av to produksjonslinjer som går sammen i en.
I de to paralelle linjene monteres jodatomer på proteiner (tyrosin)
Enten ett eller to jodatomer - og dette foregår paralellt i linjen ved siden av.
Det er altså slik at det eneste kjertlen produserer, er T1 og T2.
Så sammenføres jo disse produksjonslinjene etter at T1 og T2 er produsert, og i sammenkoblingen samles de to tyrosinproteinene, med eller uten sine påmonterte jodatomer.
Dermed fremkommer jo alle variasjoner mellom T0 og T4 og sendes ut i blodet.
Når man ikke har en fungerende kjertel......
T2 er vist metabolsk aktivt på cellenivå i rotter - uten at jeg føler det helt store gnagende slektskap, har slik forskning banet veien for mange av de betydelige helsegevinster vi har sett i senere tid.
T2 er sammen med selen en bestandel i det enzym som de-jodinaseprosessen benytter for å omdanne T4 til T3.
Så Vigdis - tenk litt på dette da ?
Det er ikke mulig å omdanne T2 til høyere "potens", altså : for oss kan ikke T2 bli annet enn T2.
For de som har kjertel kan jeg heller ikke se at det kan øke stoffskiftet på anne måte enn å delta i De-jodinasens enzymprosess.
Men.....
Det er mye men ikke vet !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker