Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
27-04-09, 05:19 #1
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2009
- Meldinger
- 2
Har p-piller noe å si for stoffskiftet?
Har p piller noe å si for stoffskiftet? negativt eller positivt? får man mer "ordne" på blødningene da?
Har sånne tips og triks for å øke forbrenning noe å si for en med lavt stoffskifte? Tenker på hjelp til vektnedgang.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
27-04-09, 12:50 #2
Sv: p piller
Hei, min datter fikk p-piller pga uregelmessigheter. Hun fikk ett "nytt liv ", mye smerter og uregelmessigheter ble borte. Men om du begynner på p-piller bør du ikke ta disse samtidig med Levaxinen,og du bør ta gjevnlig blodprøver(følge med på verdier), da p-pillene tar en del av virkningen til Levaxinen.Sjansen for at du må øke med levaxin er veldig stor. P-piller gir normalt sett vektøkning på 2-3 kg. Lykke til
-
07-05-09, 12:21 #3
Sv: Har p-piller noe å si for stoffskiftet?
Går på P-pillen og tar disse sammen med Thyroxin, har ikke merket noe negativt med dette, bare lettere å holde styr på om jeg har tatt alle tablettene! Sjekket Felleskatalogen, med en av sykepleierne på jobb og fastlegen min (både i norge og UK) og de mente begge at det ikke er noe i veien for å ta p-piller og thyroxin samtidig. Det er derimot en del andre ting man ikke bør ta samtidig (for eksempel jerntabletter), men dette kan man sjekke i felleskatalogen.
Det er heller ingen automatikk i at man går opp i vekt når man går på p-pillen, noen gjør det, andre holder på vekten og noen heldige går faktisk ned litt!
-
07-05-09, 12:32 #4
Det stemmer med oplysninger i denne gamle tråd p piller og tretthet.

Andre tråde om samme emne:
Ødlegger p-piller for Levaxin virkningen?????
p-piller og stoffskiftet• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-05-09, 13:47 #5
Vi har løst det med fordelingen utover dagen veldig enkelt, slik at det blir minst mulig krasj.Levaxin m/ "frokosten" og p-pillene ved tannpuss på kvelden.
Økningen hennes ble ganske stor.Fra ca 200-250mcg pr dag til 5x400mcg og 2x600 i uken. Hva men legger på seg er ganske forskjellig. Etter at alle verdier "klappet" sammen med p-pillene ble også vektøkningen der etter
. Så prøver bør ev tas hyppig.
-
07-05-09, 15:44 #6
det var visst meg som skrev inn, og siden den gang har jeg ikke brukt p piller....
jeg tror ikke det var pga feil i dosering, men jeg tror at det var p pillene i seg selv som gjorde meg så inni granskauen trett.
det stemmer sm andre her sier at p piller virker inn på levaxin, men virkningen skal vel være konstant. det betyr at man bare må følge med på blodprøver, og dosere litt opp om man føler for det.
hadde jeg vært ung hadde jeg gjort noen gode forsøk på å bruke enten piller/plaster eller sprøyte før jeg utelukket det.
-
07-05-09, 16:09 #7
Østrogen øker mengden av det bindeproteinet som T4 binder seg til. Da må Levaxindosen økes for at konsentrasjonen skal bli like høy.
Det er østrogeninnholdet i pillene som invirker på doseringen av Levaxin.
Noen har lite østrogen, men dette må jo tilpasses den enkelte.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-05-09, 10:56 #8
når det gjelder ordning på blødningene, så gir jo p piller bare falske blødninger......
jeg hadde ikke brukt p piller om det ikke var for prevenasjon - fordi det er knyttet så mange andre risikoer til det.
men uansett så risikerer man vel å være trøtt resten av livet om resultatet av å la være er en baby
når det gjelder vekt så hadde ikke jeg hjelp av tips og triks, man må rett og slett bare passe nøye på kost og trening.
jeg gikk ikke noe ned i vekt da, men jeg gikk heller ikke opp.
-
11-05-09, 09:20 #9
Ei Hungarsk venninde av meg har også lavt stoffskifte, og ble fortalt av sin Hungarske fastlege at årsaken til hennes stoffskifte problemer var at hun gikk på p-piller. Altså, at de hadde forårsaket det hele...
Jeg vet ikke hvor mye jeg skal tro på akkurat det, men det er nok riktig at p-pillen kan minske virkningen av T4, og at man må justere opp i forhold til det.
Jeg gikk over på p-sprøyter for 1,5 år siden. Men stoppet sprøytene igjen etter ca 2 omganger (6 måneder). Jeg har fremdeles ikke fått tilbake mens (det sies at det kan ta opp til ett år før hormonene stabiliserer seg igjen), og jeg føler ingen endring i forhold til hvordan jeg føler meg eller stoffskifte symptomer generelt.
Lignende tråder
-
Problemer med de nye Eltroxin piller ???
Av ninus i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 35Siste melding: 16-01-12, 21:54 -
Ødlegger p-piller for Levaxin virkningen?????
Av synne i forumet Andre hormonerSvar: 25Siste melding: 07-02-09, 14:02 -
p-piller og stoffskiftet
Av Reven i forumet Andre hormonerSvar: 15Siste melding: 02-10-08, 23:13 -
p piller og tretthet
Av isa1 i forumet Andre hormonerSvar: 21Siste melding: 16-02-07, 19:06 -
TRAS, Thyreotropin (TSH), Anti-TPO
Av Anne Ma i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 15Siste melding: 11-06-06, 00:37
Svar med sitat

Bokmerker