Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    2

Standard Ny her - sliter med lavt stoffskifte, men får ikke skikkelig hjelp!

Hei!

Jeg er visst en av de som ikke har ork til å leite rundt om info om lavt stoffskifte, og hvordan jeg skal få legen min til å forstå at det er et realt problem og ikke en depresjon jeg sliter med...(iblandt så mye annet)

Har klart å lese litt her inne, noen få tråder, og det er så mye jeg kjenner meg igjen i! Stor respekt og beundring til dere der ute som ikke gir dere, men som til slutt klarer å finne ut hvordan alt skal bli så mye bedre

Jeg sliter virkelig med konsentrasjonen, så derfor er det ikke bare bare å lese, men jeg fikk virkelig noe ut av det lille jeg klarte å få inn. Har bl.a. fått satt mer ord på symptomene jeg har. Lista er blitt ganske lang, og den skal jeg vise til legen min neste gang

Joda, jeg har blitt satt på Levaxin, har brukt den i snart 2 år vel. Begynte med veldig lav dose, sakte fikk jeg overbevist legen om å gi meg 50 microgram om dagen. Men jeg har ikke følt at det har gitt meg noe.
    Da jeg før våren i år fremdeles følte det som om jeg ikke kom noen vei, overbeviste jeg han om å sende henvisning til spesialist på ahus. (satt og gråt hele timen, for var så frustrert og lei,ikke første gang det har skjedd nei). Han gikk med på det hvis han fikk sende en henvisning til psyktriatisk avd for å avgjøre om jeg faktisk var deprimert. Jeg ble ganske irritert over at han ikke kunne stole på meg, når jeg selv mener det ikke var tilfelle. Har slitt med depresjoner og angst mesteparten av livet, og burde kjenne meg selv såpass godt til å vite at jeg ikke var det nå.

Da jeg endelig fikk time på ahus, ble det ifølge resultatene og undersøkelse, bestemt at jeg skulle prøve å gå uten Levaxin i ett par mnd for å finne ut om jeg faktisk hadde lavt stoffskifte. Så jeg hadde et opphold i sommer... Har tenkt på det etterpå, at i sommer føltes det faktisk ut som om jeg hadde bittelitt mer overskudd. Aner ikke om det var tilfeldig, at sola og sommeren gjorde sitt. Men da jeg kom tilbake til ahus i høst, viste verdiene igjen lavt stoffskifte. Ble satt på 75 microgram Levaxin. I ettertid har energien blitt betraktelig svekket og jeg er trøtt og sliten hele tiden. Jeg har 3 barn å se etter, så dette går ikke i lengden. De minste er på 6 og 7 år...

Jeg lurer i grunn på hvordan jeg skal få fastlegen min til å forstå alvoret her, har sagt at jeg har vurdert barnevernet til og med, fordi jeg føler ikke at jeg får det til slik jeg så gjerne ønsker. Legen min virket nesten positivt til det...

Folk rundt meg sier at jeg burde bytte fastlege, men har hatt samme i 6 år, og han har vært veldig flink og behjelpelig på de aller fleste områder - unntatt dette... Føler meg trygg på han.

Det viktigste for meg er at ungene mine har det bra. Er 50% ufør i en alder av 30 år, har ikke klart å jobbe på mange år...

Vet ikke om jeg trenger enda høyere dose av Levaxin, om jeg trenger noe i tillegg, eller om jeg trenger ekstra B12, selv om prøvene også sier at min B12 ikke lenger er et problem. Har problemer med å stole på folk jeg...

Er det ikke sånn at dersom man får behandling og fremdeles har symptomer, at man da ikke er frisk uansett hva prøvene sier???

Håper noen vil svare meg...

Med vennlig hilsen LillemorX3
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Ny her - sliter med lavt stoffskifte, men får ikke skikkelig hjelp!

Hei Lillemorx3!
    Jeg vil bare si at å bytte fastlege kan være en stor forskjell, forutsatt at du får en som har respekt for stoffskiftet ditt. Jeg har gjort det, og det har nok reddet meg. Hvis du kan si hvilken kommune eller fylke du bor i, kan det hende noen her har tips. En annen mulighet, meld deg inn i thyreoideaforbundet, og se om noen i lokalllget ditt har en god lege.

Begynn å få utskrifter av blodprøver med deg hjem! Da kan du se at det legen sier er bra nivå, kanskje er i nedre skikt av der det bør være. Du kan legge ut prøvesvar pluss referanseområde her, og se om noen kan se på det. Det erikke sikkert at det legen mener er bra nivå av for eksempel B12, jern, zink etc er nok for deg!

Og fortsett å skrive her, og lese på nettet. Det har forandret min verden!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    2

Standard Sv: Ny her - sliter med lavt stoffskifte, men får ikke skikkelig hjelp!

Jo, jeg holder til i Lørenskog kommune (akershus). Så hvis noen vet om en lege eller fler som kan mer om dette enn min egen lege gjør, så tar jeg gjerne imot tips

En annen ting... kan alternativ behandling som feks homøpati være noe?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Lignende tråder

1. Verdiene med mistanke på lavt stoffskifte? HJELP!!!!
    Av Jente25 i forumet Normalverdiene?
    Svar: 37
    Siste melding: 12-08-09, 11:13
  2. "Ikke så veldig lavt stoffskifte"
    Av mariemor i forumet Blodprøver
    Svar: 4
    Siste melding: 25-03-09, 22:23
  3. Lavt stoffskifte. Hjelp - håret ramler av
    Av lady90 i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 2
    Siste melding: 20-01-09, 06:57
  4. Lavt stoffskifte, selvom ikke s-ft4 er unormal?
    Av gretal i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 44
    Siste melding: 29-06-08, 15:30

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn