Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Tråd: ang. hydrokortison-krem
-
02-08-06, 18:18 #1
ang. hydrokortison-krem
Er det noen som vet om det er skadelig å bruke hydrokortisonkrem hvis man kanskje ikke har problemer med binyrebarken?
Det er nemlig så utrolig lenge til jeg har legetime, og jeg vet ikke sikkert om jeg har problemer med binyrene. Men jeg føler meg dårlig og har mange av symptomene. Også mener refleksologen jeg går til at jeg kan ha problemer som er knyttet til binyrene.
Men det er vanskelig å vite, mange av symptomene er jo sammenfallende med de som man har ved lavt stoffskifte.
Kanskje jeg burde vente med hydrokortisson til jeg vet noe sikkert?
-
02-08-06, 18:29 #2madonna Gjest
Hva slags symtomer har du på det da? Jeg må inn igjen for nye målinger av cortisol siden mine prøver sist var forhøyet.
-
02-08-06, 18:41 #3
Symptomene jeg har er at jeg er ofte svimmel, har såre bryst nesten heile tida, veldig trøtt, spesielt om morgenen, ekstremt premenstruell (gjerne litt postmenstruell også...), omtåkete, takler dårlig stress og lav sekslyst.
Har ikke alle symptomene slik som f.eks dårlig fordøyelse og søthunger.
-
02-08-06, 18:45 #4madonna Gjest
ja, hørtes mye kjent ut. Jeg vet at når jeg skal inn igjen for nye målinger, så skal jeg måle kl 8 på morgenen, få en kortisontablett på kvelden, og ta ny test på morgen. Det er alt jeg vet forløpig om den nye undersøkelsen.
-
02-08-06, 19:08 #5
Gratulerer! Jeg sliter veldig med søthunger, lever til daglig svært sunt men etter å ha vært på ferie hvor jeg har "vært nødt til" å følge vertinnens kosthold med kaker og is til kaffebordet hver ettermiddag, kommer det nå en trang til noe søtt etter middag hver dag, og den er intens.. Den sterkeste viljestyrke på jord bukker under for en sjokoladebit da, det er akkurat som jeg kjenner fysisk ubehag hvis ikke jeg får muligheten til å stagge søt-behovet!!
Opprinnelig skrevet av pling
Skal ikke styre denne tråden bort fra sitt tema, bare lurte om du hadde noe tips? Ønsker meg tilbake til mitt sunne liv..
-
02-08-06, 20:20 #6
Etter min mening kan du trygt forsøke å smøre deg med salve tilsvarende 5 mg hydrokortison (dvs. noen centimeter). Dersom du merker bedring i formen etter en time eller så, tyder det på at du virkelig har for lavt kortisol. Da kan du ganske sikkert fortsette å smøre deg; for eksempel om morgenen og en eller to ganger til i løpet av dagen. Dersom du ikke merker bedring eller tvert i mot føler deg dårligere, lar du bare være å prøve mer. Virkningen vil uansett gå over i løpet av få timer.
Kremen skal smøres et sted med forholdsvis tynn hud; underarmer, innsiden av lår el.l. Du bør variere hvor du bruker den.
Og så minner jeg om at jeg ikke er en medisinsk fagperson. ;)
-
03-08-06, 10:12 #7
Re: ang. hydrokortison
Det kan umulig skade å prøve litt. På pakningen står det at den brukes mot lett eksem og soleksem, men at den ikke må brukes mer enn 1 uke av gangen.
Opprinnelig skrevet av pling
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
03-08-06, 11:16 #8
Tusen takk for tipset, brits og kris. Kremen skal prøves. Er snart på vei til apoteket.
Når det gjelder søthunger, Marianne, vet jeg ikke om jeg kan gi deg så mange tips. Men for min del hjelper det at de rundt meg vet at jeg følger et spesielt kosthold (basert på Oftebro sine råd) og at jeg derfor ikke spiser noe særlig sukker. Dermed tilbyr de meg ikke is og kaker og slikt. Også kjøper jeg ikke noe selv heller.
Lykke til!
-
03-08-06, 11:39 #9
Applaus til deg! :o Kjempeflink!
Min erfaring er også at hvis man først greier seg noen dager uten sukker, forsvinner søt-behovet og man klarer seg fint uten.. Det er hvis man bukker unna for et kakestyke og et glass cola når man er på besøk hos noen, at man havner i fella. (iallfall her i gården.) Da kommer søtsuget på samme tid dagen etter og så har man det gående..
-
03-08-06, 11:52 #10
Henger ikke søthunger og krommangel sammen? Synes å huske at det for noen år siden var mye diskusjon om dette.
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
Lignende tråder
-
Å få utskrevet hydrokortison...
Av kris i forumet HydrocortisonSvar: 64Siste melding: 16-04-16, 17:19 -
Hydrokortison
Av elin* i forumet HydrocortisonSvar: 60Siste melding: 05-12-11, 00:11 -
Hydrokortison, progesteron, DHEA
Av Stina i forumet HydrocortisonSvar: 33Siste melding: 06-09-07, 22:59
Svar med sitat
Bokmerker