Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard British thyroid association nevner Armour

BTA er tilsvarende den norske stoffskifteorganisasjonen.
    (www.stoffskifte.org og gir ut bladet Thyra) (de norske har skrevet noe vås om Armour før, at det er laget av ku eller noe annet eller sau, husker ikke. ifølge en obskur australsk lege. De har ikke Armour i australia engang)

Nå uttaler de seg litt positiv om Armour.

http://forums.about.com/ab-thyroiduk...ges?msg=3007.1

(e bort fra noen giftige kommentarer fra forumet)

Det står blant annet at man kan få det på blå resept.

nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hi Nora.
    Linken funker ikke hos meg. Er den riktig eller er det bare no` midlertidig feil ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hvis du melder deg inn så åpnes den fint tror jeg.
    En midlertidig feil kan nok forekomme, men jeg har ikke sett noe feil idag.
    Samme problem på medscape mener jeg.

Alle her burde melde oss inn (gratis og uten reklame ) og følge med der.

Hvis du går inn på http://thyroid.about.com
    og klikker på forums nede et sted til venstre kommer du til http://thyroid.about.com/mpboards.htm og da kan du komme inn som gjest eller melde deg inn.

Denne tråden var på UK forumet.

Så må man trykke en eller annen message til venstre, og så kommer man inn i forumet.
    Så kan man bla på vanlig måte i forumene.
    Jeg stiller inn mitt forum til å vise 20 messages om gangen da slipper jeg å klikke videre så mye. Jeg velger vekk bildene også.

Man må ofte velge vis messages jeg nylig har sett hvis det som var interessant er borte, siden den vanlige innstillingen bare viser det man ikke har sett. US forumet er veldig travelt.
    Dette for å gi alle de andre her en slags bruksanvisning.

Den omtalte linken kan man sikkert komme til hvis man limer inn riktig nummer oppe i internett explorer i adresselinjen. (når man har kommet inn) Jeg klikker bare på logg-inn-feltet med musa og da ordner IE selv brukernavn og passord, men andre har sikkert andre innstillinger.
    nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

ahha.
    Jeg kjører med streng cokciepolicy og hadde glemt å gjøre unntak under "personvern".
    Jeg kom inn nå, de krevde bare å plassere cokcien sin hos meg.

Men ellers er det jo lurt å være medlem da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Fint. Da fikk vi annonsert for de andre hvordan de kommer inn også. Jeg vil ikke være rikssynser her i norge, jeg synes folk skal lese om andres erfaring selv. Og hvorfor skal vi finne opp hjulet på nytt når andre har prøvd alt.

Forresten er vi langt framme ang. bruk av Armour samt liothyronin her på berget. I spania og danmark får man ikke tak i liothyronin etter det jeg har fått vite av pasienter.

Går man inn på det danske forbunds sider, så er det nå en dobbelblindstudie om bruk av T4 + T3 der.
    Det som er sært i danmark er at de ofte bruker de gamle TT4 og TT3 målingene som jo er utdatert her. De rekvireres bare som tillegg her. Hos kvinner er de høye for di kvinner har mere TBG (bindenede globuliner)og de frie FT4 og FT3 er mye mere nøyaktige.

nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er vel sikkert slik at en må akseptere cookien for å lese og så pleier det å være slik at en må være medlem for å skrive.

Har også undret meg over at andre nordiske land ser ut til å være enda mer konservative enn her på berget.

Sist jeg var å målte hadde legen x for TBG uten at jeg hadde spurt.
    ???

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Kanskje han hadde akkurat vært borti en pasient med lavt TBG.

Det var forresten en på alt.support. thyroid newsgruppen som hadde lavt TBG. Hun fikk ren T3 av legen, uten noe T4 altså. Hun hadde forresten bare følt seg bra den gang hun var gravid. (øker jo TBG)

Menn har vel lavere TBG. Det kommer av mindre østrogen og mere testosteron.
    En som dopet seg hadde lavt TBG.

nora

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn