Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Trykk i brystet/hjertet
-
09-09-05, 09:13 #1K Gjest
Trykk i brystet/hjertet
Hei, ville høre med dere om dette:
Rett før og i årene etter min hypothereose diagnose har jeg ofte kjendt på et trykk i brystet/hjertet som gir meg bekymringer. Har nevnt dette for legen. Alle målinger er fine når legen tar blodtrykk og lytter på hjertet.
Problemet er at der og da har jeg som oftest ikke dette ubehaget. Det oppstår når jeg stresser fysisk eller har mye å tenke på som gir meg bekymringer. Ofte får jeg ikke sove pga dette.
Har noen av dere opplevd lignende - og kan det ha noe med stoffskifte å gjøre? Bør jeg ta det "alvorlig" eller er jeg kanskje for hypokonder?
Kommentarer mottas med takk.
-
09-09-05, 10:29 #2
Jeg har hatt noe jeg oppfatter som forstørret hjerte, som er et hypo-symptom.
Dessuten fins det costochondritis, det heter noe annet på norsk--google på det. (costochondritis, altså)
Det er også et hypo-symptom. Det var forresten noen postinger om det på thyroid.about.com forumet idag. De hadde det verre ved stress.
(går vekk med større doser ibux, faktisk)
nora
-
09-09-05, 10:50 #3
Jeg var veldig plaget med det ifjor høst/vinter. Samtidig hadde jeg også høyt blodtrykk, men selv etter at blodtrykket stabiliserte seg, slet jeg med dette "trykket" en god stund. I denne perioden fikk jeg også påvist at jeg hadde Hashimotos, så jeg vet ikke om det kan være en sammenheng for min del..
Jeg har ennå dager hvor jeg får trykket i brystet, føles noen ganger som om jeg har vondt for å puste og som deg (beste forklaringen jeg kommer på..), så kommer det for det meste når jeg stresser eller har mye å tenke på.
Mener å huske at doseringen min på Levaxin var litt lav på den tiden. Nå tar jeg 150microgram og 200microgram annenhver dag, men håper å få starte med Armour snart.
-
09-09-05, 15:56 #4elin* Gjest
Rart ... dette er akkurat det samme som jeg har opplevd de siste 2 dagene etter jeg har begynt med små doser hydrokortison for binyrebarken... lurer på hva det kommer av
Svar med sitat
Bokmerker