Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    32

Standard Hvordan ser sjansen ut?

Hei - trenger noen svar... :idea:

I begynnelsen av desember 2007 ble det oppdaget at jeg har lavt stoffskifte TSH 12, T4 10,2, Anti TPO >1000
    Ble satt på 25vLevaxin (minste pille)
    Ny blodprøve 5 uker senere viser
    TSH 4,6 (0,4-4)
    T4 10,8 (9-19)
    T3 3,1 (2,5-6)

Har forsøkt å bli gravid i et år uten hell. Antar at mitt lave stoffskifte kan være noe av årsaken til at det ikke har gått så bra foreløpig.

Hvordan ser de nye verdiene ut
    Fikk beskjed av legen om å fortsette med den lill dosen.
    Har lest at TSH bør nærme seg 1 - men da har jeg jo laaaangt igjen
    HJELP - noen som kan synse litt og gi meg noen tips og råd på veien

Takker
    Heidi 33 år
    Lavt stoffskifte oppdaget desember 2007
    Levaxin 0,075mg

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

jeg må bare fortelle deg at etter jeg byttet ut lewaxin med armour ble jeg gravid med engang.
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    32

Standard

Hei,

Foreløpig har jeg ingen plager i forbindelse med bruk av Levaxin. Jeg hadde heller ikke spesielt ille symptomer på lavt stoffskifte da det ble oppdaget for 6 uker siden. Det ble konstantert ved en blodprøve som jeg ba om da det fiinnes flere i familien som har lavt stoffskifte. Hadde masse antistoffer >1000 og TSH på 12.
    Har snakket med legen min en gang til og vi ble enige om at jeg skulle ta 36,5 pille og føge opp med ny prøve om 5-6 uker.

Heidi
    Heidi 33 år
    Levaxin 0,075mg

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    32

Standard Hjelp - kanskje gravid?

Hei
    Jeg har gått 5 dager over mensen og har testet positivt på graviditets test Er for tiden på ferie, men flyr hjem til Norge om 5 dager. Får ikke tak i min fastlege, han er også på ferie.
    Har lest at man bør øke medisinering med Levaxin med en gang man oppdager at man er gravid, har lavt stoffskifte. Jeg tar i dag 0,075g Levaxin om dagen. Bør jeg øke på egen hånd før jeg kommer tilbake til Norge? Eller er det ok å vente? Får ikke tatt nye blodprøver før om en uke og det tar jo alltid litt tid innen man får svar på de...

Er det noen som kan komme med noen råd midt i ferien
    Er jo klar over at det kun er kort tid siden jeg skulle hatt mensen, men testen jeg tok var ikke til å missforstå. Vi får bare se om den sitter...

på forhånd takk - Heidi
    Heidi 33 år
    Levaxin 0,075mg

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Hedmark
    Alder
    46
    Meldinger
    16

Standard

jeg har ved begge mine graviditeter fortsatt på den "gamle" dosen (nå sist hadde jeg 125 for dagen) til jeg var ca 10 uker på vei. Så har jeg begynt å øke, får alltid svar max to dager etter prøvene er tatt, ofte dagen etter...

Så det går sikkert fint å vente de dagene det tar til du er hjemme igjen! Du kan jo bare stikke innom og få tatt ei blodprøve uten å snakke med legen din først og, de ringer jo om du må øke! (det gjør de hvertfall her)

Og gratulerer med spiren forresten! Håper du får det lettere enn meg, stoffskiftet mitt var helt på tur og er det fortsatt, 4,5 mnd etter, fungerer ikke i det hele tatt, og var sykmeldt meste av sv.skapet...

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Vest Agder
    Meldinger
    20

Standard

Ser du har fått svar allerede men.. Du kan trygt vente til du kommer hjem fra ferie. Så lenge du er velmedisinert og uner ref nivå så er det ingen fare..

Kan jeg bare spør om hvor lang tid det tok før du hadde stoffskiftet ditt under kontroll?
    Og hva slags verdi siste prøve var på?
    Solstrålen

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    32

Standard hei

Da er jeg 8 uker på vei
    Har vært hos fastlegen og tatt en rekke blodprøver.
    Jeg begynte med medisin i desember 2007, 0,025mg og har siden da økt til 0,075mg om dagen. Jeg vet ikke hva TSH var da jeg ble gravid med antagelig rundt 4. Jeg har nå økt til 0,075 oh 0,100mg annen hver dag, i samråd med legen. Skal ta ny blodprøve om 4 uker.

Håper dette går bra -
    Heidi
    Heidi 33 år
    Levaxin 0,075mg

Hildemor Gjest

Standard

Gratuuuuuuulerer Går sikkert kjempebra skal du se

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder