Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Oct 2008
    Meldinger
    6

Standard Når kan jeg forvente virking av medisinen?

Jeg begynte på Levaxin for ca 2 uker siden, 50 mkg om dagen. Hvor fort kan jeg forvente å kjenne en virkning av medisinen?

Jeg er så lei nå, er svimmel, kvalm,orker ingenting, gråter for alt,ligger i senga nesten hele dagen og sover 14 timer i døgnet. I tillegg har jeg en arbeidsgiver som virkelig ikke har forståelse for åssen jeg har det og tror jeg bare er lat, som maser på meg om at jeg skal komme tilbake på jobb.. Men jeg makter det faktisk ikke nå, begynner jeg å jobbe nå kommer familien min til å ha en mor og samboer som kommer hjem fra jobb og sovner med en gang og sover til hun skal på jobb igen..Ikke kommer jeg til å gjøre noen god jobb på arbeidsplassen min heller,for er altfor sliten til å fungere..

Vel...måtte bare klage litt...Det jeg egentlig lurte på var altså hvor lang tid det tar før medisinene virker.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard Re: Når kan jeg forvente virking av medisinen?

Stakkars, føler sånn med deg!! Husker sånn hvordan det var da jeg også startet! Og jeg gikk sånn i nesten 3 mnd etter første 50mcg-tabletten....men da gikk formen rett til himmels også!! Dette er så indviduelt.....du kan jo få virkning mye før enn det!! :-) Tålmodighet er visst tingen....og holde seg unna dårlig samvittighet, bare tenke på deg sjøl og slappe av............ Hold ut - klag i vei!! Her inne forstår alle sammen hvordan du har det....

God bedring-klem!!
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Oct 2008
    Meldinger
    6

Ã…Ã…Ã…...tusen takk for veldig koselig svar Ønsker så inderlig å kunne fungere igjen..godt å få litt støtte her inne
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Ja, ikke sant?? Føler EKSTRA med deg akkurat nå fordi jeg sjøl er inne i en dårlig periode og gråter lett og er uggen i formen og bare sitter her tafatt og orker ikke gjøre noenting. Merkelig følelse jeg håper jeg blir kvitt snarest!!

Enn så lenge står det en pose M (type extralarge) og en boks Sjokomelk på bordet....det hjelper ihvertfall bittelitt....
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Oct 2008
    Meldinger
    6

Det hørtes fristende ut med litt sjokolade

Jeg håper det er lavt stoffskifte som feiler meg og at medisinene virker... Legen sa nemlig at prøvene mine var akkurat i grenseland..har følt meg dårlig i over ett år og ikke funnet ut hva det har vært..Legen tror også at jeg er deprimert så sitter her med Cipralex og levaxin og håper på å bli frisk... Skulle ønske jeg fikk en bedre utredning på hva det feiler meg.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Dette kjenner jeg godt igjen, ja. Jeg gikk også litt på Cipralex før jeg skjønte at det nok ikke var dette som var det hjelpemiddelet jeg burde ha... Klart - det hjalp jo mot gråtingen så jeg fikk slappet av og sånn, men jeg følte meg altfor "flat", savnet å le og gråte - noe som jeg ikke greide på C. så jeg sluttet etter 3 mnd. Noe man IKKE skal gjøre - starter man på lykkepiller skal man visst gå på det i minst 1 år før man slutter - hvis ikke risikerer man å bli verre enn da man startet. Herlig - denne infoen fikk ikke jeg da jeg fikk Cipralex. Det ble heller aldri tatt blodprøver fikk før jeg fikk de utdelt.

Jeg har også ligget i grenseland og derfor ikke vurdert som lavt-stoffskifte-kandidat av verken leger eller endokrinologer.

Så - jeg har presset på til jeg fikk lov å prøve.

Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    43
    Meldinger
    21

Det første innlegget ditt er som jeg skulle skrevet det selv..
    Begynte på levaxin for fem uker siden. Har en liten gutt på 8 mnd som desverre har en slappfisk av en mor.
    Som griner av alt...

Hos meg er vekten det værste, jeg danser og har en stor oppvisning om to uker. Det kommer til å bli forferdelig å se på for de som sitter i salen.
    Ikke har jeg energi til å øve noe særlig, hukommelsen er jo borte, og jeg eveger meg som en flodhest....

Men vi får håpe medisinene tar tak i oss etterhvert.
    Hyggelig å kunne følge en som har begynt behandling ikke så lenge etter meg

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn