Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Antidepressivt medicin til stofskiftesyge? Virker det?

Hej
    Jeg har nu efter råd fra min egen læge prøvet antidepressivt medicin - men føler at jeg bliver mere syg af det. har prøvet 2 forskellige præparater uden held. Har fået tjekket mit T3 og det ligger lidt lavt, mellem 1,40-1,70 (ref-interval 1,10-2,50) og har prøvet Liothyronin, men kan desværre ikke tåle det.
    Jeg har selv en fornemmelse af at min depressionen skyldes stofskiftet og er lidt ked af at blive ved med at prøve forskellige typer medicin, da der er FORFÆRDELIGE bivirkninger knyttet til medicinen (angst, selvmordstanker, arrigskab!).
    I det "gamle" forum kan jeg mindes en tråd om stofskiftesygdom og antidepressivt medicin - hvor der stod et eller andet med at "hvis man er depressiv grundet stofskiftet så vil medicin ikke hjælpe"... Er der nogen herinde der kan huske noget om det eller måske har gjort sig egne erfaringer?

Med tak og venlig hilsen
    Gitte

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: Antidepressivt medicin til stofskiftesyge? Virker det?

Din fornemmelse er sikkert rigtig Gitte.
    Årsaken er vel en blanding av usikkerhet omkring sykdom, job og livet ellers ?
    De skulle heller behandle de som IKKE får noen depresive tegn av å gå med dette.

Korrekt behandlet stoffskifte kurerer dette, men man kan selvfølgelig ha hjelp av tablettene hvis årsaken ikke ligger i stoffskiftet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn