Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Hei hei, her er jeg!
-
25-04-08, 18:52 #1
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2008
- Sted
- Oslo
- Meldinger
- 2
Hei hei, her er jeg!
Hei.
Jeg er snart 24 år og bor i Oslo. Fikk påvist lavt stoffskifte i februar i år, men har nok hatt det siden tenårene. Jeg ble henvist til Hormonlab'en på Aker sykehus, men de avviste med som pasient, og glemte beleilig nok å gi meg beskjed.
Etter mye om og men kom jeg meg til legen sist onsdag og fikk beskjed om at jeg har noe som heter anti-immun thyreoiditt. Legen sa at jeg hadde anti-tpo på 654 og den skulle være under 35. Hun satte meg på 50 mg Levaxin som jeg først skal ta annenhver dag i 2 uker, så hver dag i 4 uker før ny blodprøve.
Jeg er spent på hva som skjer fremover, men har skjønt at det kan ta over et år før jeg er stabilisert. Håper å lære mye av dere som er i samme situasjon, siden legen min ikke er verdens flinkeste innen dette feltet
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
25-04-08, 19:01 #2Hildemor Gjest
Velkommen
-
25-04-08, 21:17 #3
Hei Gamina og velkommen.
Faguttrykk er utrulig nøye, og vi har alle sammen lett for å bomme på noen bokstaver. Det er lett å se på innlegga her
Men det er sikkert Auto immun tyhreoiditt du har, for å dele opp litt.
Auto betyr :av seg selv, og det menes at man vet ikke hvorfor det starter.
Det er immunsystemet som av en eller annen grunn får det for seg at kjertelvevet er fientlig og setter igang en destruksjon av det.
Tyreoidea er navnet på kjertelen og det som slutter på -itt er betennesler.
Prøv å skrive inn noen nøkkelord i søkefunksjonen oppe på siden her.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-04-08, 20:56 #4
-
29-04-08, 10:17 #5
Hei og velkommen.
Forresten er autoimmun thyreoditt veldig vanlig og de fleste her har det. Kalles Hashimotos også.
Grunen til at du ikke slapp til på poliklinikken er at vi kommer sist i prioriteringen. Står på nettet i deres serviceerklæring.
nora
-
29-04-08, 20:15 #6
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2008
- Sted
- Oslo
- Meldinger
- 2
Du har så rett n'finn, var selvfølgelig autoimmun thyreoiditt jeg mente. Sånn er det når man er litt stressa og skal skrive fort
Tusen takk for velkomsten i alle fall, er veldig spent på tiden som kommer nå og mulige bivirkninger. Kun tiden vil vise hvordan dette går
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
29-04-08, 21:12 #7
Tenkte bare jeg ville benytte anledningen til å kjøre over deg med innlært bransjesjargong...... ikke vondt ment såklart

Du har så rett - har vært i kverna antar jeg ?
Her ble iallfall jeg kvitt det verste, så lykke til• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker