Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Kortisol
-
13-05-08, 14:24 #1
Bruker
- Medlem siden
- May 2008
- Meldinger
- 17
Kortisol
Tok blodprøve ca kl 13.
Kortisol: 172 nmol/L
Er det mye eller lite? har dere noe formening om det kan være jeg har binyrebarksvikt?
-
13-05-08, 15:22 #2
Jeg kjenner nok ikke godt nok til dette , men kan ihvertfall svare ut fra hva jeg har skjønt så langt:-)
Binyrereservene skal være høye om morran og bli lavere ut over dagen og kvelden.
Referanseområdet er avgjørende for å tolke prøven. Men der jeg tok prøvene var ref. kl 08:00 <220-680> og kl. 20:00 <166
Det kan se ut som din er noe lav, jeg ville bedt om å få tatt ny prøve kl 08 om morgenen og evt kl 20 for å se døgnvariasjonen.
-
13-05-08, 17:47 #3
173 mitt på dagen er umulig å tolke.
Det beste er å finne ut hvilke verdier som er max og hvilke som er min.
Og det er best at det er max like etter at du står opp, så de måler kl. 08 og kl.20 da skal det være lavt.
Men dette er blodprøver, og disse verdiene er totalmålinger. Måleresultatet innebærer altså ikke bare de aktive verdiene.
Urinprøver viser frie verider, og det gjør spyttprøver også.
Et spyttprøvekit kan du få med deg hjem. Det inneholder 5 tyggetamponger som skal tas ved gitte tidspunkter.
Dette systemet gir et mye bedre bilde av de faktiske forhold.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-06-08, 15:00 #4
Hei!
Det beste er å ta kortisol i spytt. Dette kan du få ta gjennom Balderklinikken. Du kan ta en telefontime, så slipper du å møte opp. Prøvene får du sendt hjem og du tar de på egenhånd og retunerer.
Du kan også gjøre det på egenhånd gjennom www.genovadiagnostics.com .Gå til UK på siden. Let fram til cortisol salvia.
En annen ting er å ta tempen tre t. etter du har stått opp, tre timer etter det. og tre timer etter det. Noter. Gjør dette over flere dager. Les mer på www.drrind.com
Lave temp -lavt stoffskifte
variable-prob med binyrene
lave og variable- lavt stoffskifte og prob med binyrene.Hadde jeg bodd i USA hadde jeg fått behandling for lavt stoffskifte. Nå har jeg kjøpt meg ARMOUR og skal prøve ut dette alene.
Svar med sitat
Bokmerker