Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    10

Standard Nyoppdaget Graves

Hei!! Mulig dette står i tidligere spm, men jeg spör jeg. Kan man bli gravid når som helst med Graves eller må man være stabil i stoffskiftet för man pröver. Jeg har nettopp fått diagnosen og stoffskiftet er veldig höyt. Dvs frt4 60 og tsh < 0,01. Og vi har snart lyst på ett barn til.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Hildemor Gjest

Standard

Heisann

Med høyt stoffskifte skal du nok i gang med med en eller annen form for behandling. Jeg ville nok lagt en graviditet litt på is - inntil saker og ting er litt mer avklart.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Du bør nok stabilisere stoffskiftet først er jeg redd. Dette er et tema som du bør ta opp med fastlegen og endokrinologen
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    10

Standard

Det var det jeg trodde. Har ikke fått time hos endokrinolog enda og jeg er bare litt spent Men skal iallfall få time innen 3 mnd. Får smöre meg med tålmodighet.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Akk ja. Har selv hatt graves og fikk streng beskjed om å vente med graviditet til stoffskiftet var normallisert. Lang ventetid..
    Lykke til med behandlingen!

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard

Stoffskiftet må være stabilt - er det veldig høyt er det bortimot umulig å bli gravid -og hvis du blir det er det veldig stor sannsynlighet for at du aborterer. De medisinene som brukes mot høyt stoffskifte er heller ikke spesielt sunne for foster - og du rissikerer skade på barnet. Det er ikke anbefalt - men regnes som rimelig trygt å ta en liten dose medisin under svangerskapet. Hvor skadelig det ken være for fosteret er også veldig avhengig av når i svangerskepet du tar medisinene. De fleste leger anbefaler at du ferdigbehndles først. En del blir friske etter et år eller to på Neo-mercazole- og slipper å ta medisiner etter dette, mens for andre kommer stoffskifteproblemene bare tilbake gang på gang. Det er da anbefalt å brenne bort kjertelen med radioaktivt jod - kjertelen dør og kan ikke lenger produsere thyroksin. Du blir da avhengig av å erstatte thyroksinet kroppen ikke lager selv med medisiner resten av livet. Dette er ikke medisin i samme forstand som Neo-mercazole - og verken farlig for deg eller barnet. Ukomplisert er dette likevel ikke - og det er ikke absolutt alle som blir friske etter behandling. Rett etter radiojod behandling må du absolutt ikke bli gravid - det er anbefalt å vente minimum 6 mnd etter slik behandling.

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    10

Standard

Skjönner. Takk for svar

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard

Et lite tips det er VELDIG fristende å gi deg...... er å oppsøke en homeopat...... Funket for meg

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    10

Standard

Takk for tipset Godt mulig jeg gjör det hvis legen sier jeg må vente lenge.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn