Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
01-02-08, 23:08 #1
Takk for sist alle, dose Armour og symptomer
Kjære alle sammen
Hjertelig takk for sist. Har vært lenge borte nå, men det har sikkert vært godt for mange å slippe maset mitt ;-) Hadde ikke beregnet å være så lenge vekk fra forumet, hadde nok gitt en liten beskjed da, men nå ble det nå slik.
Nå er jeg i alle fall tilbake....
Ang min dose Armour, så begynte jeg på 2 1/2 Grain 01.01.08 - i forhold til 2 1/2 Grain før det + 50 mikrogram Levaxin på kvelden. Så nå kuttet jeg altså Levaxinen på kvelden da jeg økte til 2 1/2 Grain.
Ang symptomer så er alt som før, fryser like mye, får ikke sove, verker... Faktisk har noe blitt verre: Jeg har jo vært veldig plaget med øyenene i mange år, kanskje alltid - men mellom jul og nyttår og etter nyttår fikk jeg hyppigere og hyppigere anfall av sviing i øyene og tårene bare sprutet - kan ikke se noe, ikke engang åpne øynene på det verste. Fikk en gang et slikt anfall når jeg kjørte bil, det var ikke så lett å håndtere, så i noen dager på det verste kunne jeg ikke kjøre. Øyendråper gjorde det om mulig bare enda verre. Er bedre nå, høyst sannsynlig fordi vi ikke har kuldegrader. Jeg må visst be om å få tatt en antistoffprøve mht Sjøgrens, men det er vel uansett ingen midler som kan hjelpe mot dette? Ringte øyenlegen når det stod på som verst, han sa det kunne bli slik ved en sånn immunologisk sykdom som jeg har. Han er i det minste forståelsesfull om det ikke er så mye han kan gjøre, anbefalte dog ei øyensalve på natta som jeg hittil ikke har fått prøvet ut (siden det nå har avtatt ved mildværet....), men jeg synes ikke å kunne høre på stemmen hans at det var alt for mye å gjøre med dette..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-02-08, 09:22 #2
Hei Sina.
long time - no see ?
Statistisk sett er 2,5G Armour en liten dose da, men jeg reagete mest på at du erstattet 50µ Levaxin med bare 1/2Grain, for det er jo bare 18µG T4.
Man får jo 4,5µT3 også, men jeg må regne sånn at hvis du har nok fra før så får jeg ikke noe nytte av det.
Reguleringen er også ganske stor å ta på en gang, var ikke du ganske følsom for endringer ?
Så alt i alt klan du ha satt ned dosen din og tro at du har økt den.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-02-08, 12:18 #3
Heia Finn

Yes, long time no see... ;-)
Vet at jeg har gått ned i dose, men siden noen har fått veldig kraftig reaksjon på for mye Armour, turde jeg nå ikke øke på med mer Armour uten å ta vekk Levaxinen. Og kanskje jeg er som deg, at jeg må ha mye T3 og ikke nødvendigvis forholdsvis like mye T4? Vet jo ingenting før jeg evt treffer riktig dose. Men blir jeg hyper, blir jeg kanskje så redd at jeg ikke tør å øke dose igjen... Så jeg valgte å gjøre det slik. Får mindre T4 ja, men mer T3....
Må jo finne ut av om Armour er mer potent for mine celler, eller ikke...
Nei, har ikke kjent noe som helst med denne endringen. Var veldig følsom ved oppstart av Armour og de første økningene der, rimelig ubehagelig, men nå kjenner jeg ikke at jeg endrer dosen. Må prøve å holde meg i ro nå til ut februar, da har jeg gått 2 måneder på denne dosen.
Tror jeg... ;-)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Svar med sitat
Bokmerker