Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard Opplever da at til mer sliten jeg blir, så blir jeg overfølsom.

Når jeg har vert litt for aktiv en periode, og presset meg selv litt. Da kollapser jeg fulstendig et par uker.
    Opplever da at til mer sliten jeg blir, så blir jeg overfølsom.
    Den minste lille usikkerhet angåend en situasjon eller noe annet, så bobler usikkerheten opp. Er dette typisk for andre eller?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    LIER
    Meldinger
    38

Standard

Ikke lett å vite hva som er psykisk og fysisk, men det henger vel sammen. når jeg "kollapser" etter for høyt aktivitetsnivå blir jeg overfølsom for lyd og lys, ullen i hodet, snakker mye feil/surrer, jeg kan nesten begynne å gråte om jeg hører en høy lyd og musikk/radio i bakgrunn av en samtale ødelegger all konsentrasjon. jeg har faktisk ikke hørt på musikk på over ett år.
    jeg tror mange av oss har det slik, men andre har ikke forutsetning til å forstå dette.
    sliter ogsåmed mye muskelverk og feberfølelse. dette trigges om jeg feks går tur og blir svett.
    lytt til kroppen din og ta de signalene den gir på alvor, man lærer seg å kjenne sin begrensning og disponere kreftene etter hva man prioriterer.
    skulle gjærne hatt en tryllestav, da skulle jeg svingt den og spredt tryllestøv over oss alle!! klem

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Fantastisk svar, en beskrivelse av hvordan jeg har det. Bortsett fra musikk, det kan jeg høre på, men kun på øretelefoner slik at alle utenfra lyder blir utestengt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Tor: hva er de største plagene dine og hvor lenge har du vært syk og hvor gammel er du?

Får jeg lov å spørre om du har har gått på noe "lykkepiller" eller? (spør fordi jeg må kanskje begynne med det)

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Kjenner meg også VELDIG godt igjen i beskrivelsen til snoopy. Gjør jeg mer enn jeg tåler (hvilket er meget lite) så kollapser jeg også. Faktisk så er det slik at jeg må gå legge meg rett etterpå. Sovner gjerne i noen timer, men det kan ta opptil flere dager før jeg henter meg inn igjen. Kjenner meg også veldig godt igjen i det med muskelverk etter veldig lite fysisk utfoldelse. Tar jeg en tur, så er det akkurat som noen drar all energi ut av muskelaturen min og jeg kollapser her også. Klarer ikke å gjrøe noe som krever noe fysisk av meg flere timer etterpå og det kan faktisk ta dager før jeg føler meg normal igjen her også.

Legen min (og andre leger jeg har nevnt dette for) mener at lavt stoffskifte ikke er årsak til at jeg har disse problemene. Når det er sagt så sliter jeg også med tarmproblemer og leddsmerter.
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    LIER
    Meldinger
    38

Standard

hei gutt 81, du spør jo ikke meg, men jeg svarer allikevel....med min erfaring da!! jeg var deprimert i våres og prøvde cipralex mot det, uten noe hjelp.. så jeg sluttet etter 4 mnd. det er vel ikke til å unngå å bli deprimert etter lang tids sykdom, man kan jo bare gruple på hva som er høna og hva som er egget da!!!
    lurer på om de pillene har hjulpet noen andre??? tenket også på å rpøve helsekost, johannesurt som skal ha lik effekt. noen som har prøvd det da????
    jeg har i flere perioder kjent at deprisjonen lurer rundt hjørnet, men jeg hr ikke tro på at piller kan ta vekk den vonde følelsen. men om det har reddet andre ut av det ( eller gjennom det...) er det veldig bra.
    ingen kan forstå hvordan det føles å være deprimert uten å ha vært der selv. jeg synes det var skremmende, men det har gitt meg en ny innsikt jeg håper kommer til nytte en gang...
    håper du får det bedre gutt 81! go'klem til deg

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    LIER
    Meldinger
    38

Standard

hvor gammel er du shanita??? vi har jammen hatt det likt!!! tenk om vi kjente hverandre i januar og kunne støttet hverandre da???
    merkelig at man skal bli så glad for å høre at andre sliter med formen som en selv gjør.
    jeg er jo ikke ute av døren når jeg er dårlig, da ser jeg ikke godt ut , men når jeg funker så ser jeg jo helt frisk ut så folk tror jo ikke på meg føler jeg.
    jeg kunne også "ta meg sammen" før da jeg jobbet, sminket meg opp (utrolig hvordan man kan dekke seg til bak make up!!!) og spilte skuespill for verden,jeg lurte meg selv også. ..da fikk jeg komplimet at jeg så så fresh og godt ut!! ennå det var en pine for meg å være på jobb ( i barnehage av alle steder, i kaos og støy og fysisk slitsomt..) jeg holdt ut på vilje og paracet. jeg fikk en a-ha oplevelse da jeg kjørte hjem i feil fil helt fortomla, og nesten ikke kom meg opp trappa til senga. det endte med at jeg fikk blodforgifting og ble alvorlig syk. hadde 41.5 i feber en uke og 650 i crp. var omtrent pleiepasient.
    det er ett år siden nå, og jeg sliter fremdeles. ta godt vare på deg selv shanita! du er viktigst i ditt liv klemm

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    33

Standard

sånn har jeg det også.. Om jeg bruker mer energi enn jeg bør, får jeg det dobbelt tilbake. Si at jeg har en dag med litt ekstra energi, da er det lett å gi litt ekstra også.. men da blir jeg dårlig mange dager etterpå..
    nå skjedde det igjen, og endte med sykemelding enda jeg jobber 65 %..
    Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...

Lignende tråder

1. Blir lydømfintligheten bedre?
    Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 7
    Siste melding: 19-08-07, 18:57
  2. Blir så sint...
    Av Hsn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 8
    Siste melding: 27-03-07, 21:38
  3. gammel bruker blir som ny
    Av hanne i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 18-09-06, 23:06
  4. Jeg blir gal!!!!!!
    Av Anne Ma i forumet Hos legen