Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    12

Standard Cipralex og lavt stoffskifte.

Lurer bare på....
    Jeg har gått på cipralex i en del år, og har nå nettop slutta på de. Blir stoffskiftet påvirket av at de stoffene i cipralex er borte?

Jeg føler meg like dårlig/syk nå som jeg gjorde før jeg begynte på levaxin for 4 år siden!
    groggy stemme, verker i kroppen, trøtt, ukonsentrert, liten matlyst osv.. Bør jeg øke dosen på levaxin kanskje!?!?
    Nerusvi

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Cipralex påvirker ikke stoffskifteverdiene når kjertelen ikke virker.
    Det er bare dosen og hvordan du tar den som gjør det.
    Jeg pleier å si at har du symptomer så er dosen for lav.

Mange har for lav dose for lagen har fulgt et opplegg som går ut på at TSH skal være som gjennomsnittet i den friske befolkningen.
    Nå er jo vi syke da, og det av en sykdom som man slett ikke vet alt om.
    Derfor synes jeg nok at behandlingskorpset skal være noe lydhør til oss, våre symptomer og sykehistorie - og legge vekk skriv og faste opplegg.

Det er jo klart at du fremdeles er syk og har tydelige symptomer på at behandlingen ikke virker tilstrekkelig.
    Så hva skal man gjøre ?
    Mitt forslag :
    Ta masse blodprøver av sånne parametere som reflekterer det reelle stoffskiftet, som kolesterol, betakaroten, SHBH, elektrolytter osv - i tillegg til de tre vanlige målinger av stoffskifterelaterte hormoner.
    Så øker du dosen og tar samme prøver etter 3mnd.

Hvis de fremdeles ikke er bra - skift tyroxinkilde.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn