Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: Oi da....

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    2

Standard Oi da....

Etter å ha lest litt hær inne skjønner jeg at sykdommen er mer komplisert enn jeg trodde....

Forresten så er jeg ny hær inne, jente på 26 år som bor i Nordland en plass

Min historie kort og godt: sommeren for 2 år siden fikk jeg påvist for HØYT stoffskifte, veeeldig høyt, hadde hjertebank, skjelvinger, raste ned i vekt, struma (ikke synlig heldigvis )

Så blei jeg gravid senere den høsten, og under graviditeten så dalte stoffskiftet og blei altfor lavt...

Legen trodde at det ville bli høyere igjenn en stund etter at jeg hadde født, men det blei det ikke.

Nå er det 14 måndter siden pia kom til verden og jeg går på levaxin.
    Jeg har ikke tatt blodprøver siden før sommerern.

Jeg har nemmlig sett veldig lett på denne sykdommen, men skjønner nå at mange av di tingene jeg har følt faktisk er symtomer, pluss at æ ikke har gått ned i vekt til tross for evindelige slanke kurer, men nå starter jeg ketolysekuren (slankekur)

Jeg føler at legen min har LITE kunnskap om dette, så om det er noe spesielt jeg bør be han sjekke så håper jeg dere kan si ifra om dette.

Som dere ser av innlegget mitt så har også jeg utrolig lite peiling på dette.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Et tips er i allefall å bli undersøkt så bra som mulig. Unngå å bli overdosert. Om du legger inn verdiene av blodprøvene dine kan sikkert Finn, Nora etc som er tungvekterne her på forumet gi deg gode råd. Har du blodprøver av FT3, FT4, TSH og binyrene og b-vitamin er vell det som det rådes mest om

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    2

Standard

Okei..da skal æ pelle meg til legen fortest mulig å ta blodprøver...takk for svar
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei, det er veldig lurt å få tak i prøvesvar og skrive dem i et for eksempel excelark sammen med symptomene og dosene.
    Dette fordi det er individuelt med dosser og nøyaktig hvor du må ha TSH og ft4 og ft3.
    Det holder IKKE at legen sier dine prøver er fine hvis du fremdeles har symptomer.
    Men kanskje du ikke vet hva symptomene ved lavt eller høyt stoffskifte er ennå.

Kanskje du trenger litt liothyronin i tillegg, men det vet man ikke før TSH og ft4 er blitt bra.

Akkurat nå trenger du også antistoffprøvene, både anti-TPO som man har ved hypothyreose, og TRAS, som man har ved hyperthyreose, for å se om de er høye.

hilsen
    nora

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn