Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
21-09-07, 16:41 #1
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2007
- Meldinger
- 3
lavt stoffskifte og hovene øyne og litt til
Hei.har det siste året slitt med veldig hovene øyne.legen min har alltid trodd dette var allergi.men øynene klør ikke,de er rett og slett bare hovene,og røde øyelokk.tok en stoffskifte prøve sist uke,og den viste jeg hadde noe lavt stoffskifte.jeg skaltil legen på mandag for å snakke om dette.andere symtomer jeg har er søvnproblem,sover mye og slite med innsovning fasen,er ofte kald på hender og føtter,energimangel,i tilleg har jeg smerter i en skulder,noe jeg mistenker har noe med dette å gjøre,legen trodde det var senebettenelse.hade vært artig å høre om andre hadde slike problem,spesielt dette med øynene,det er det som plager meg mest.
Ha en fin dag!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
21-09-07, 18:20 #2
Heia glaboy og hjertelig velkommen
Jada, alle dine symptomer kan være relatert til lavt stoffskifte.
Ha en fin kveld!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-09-07, 18:42 #3
Ja, og man kan ha føyenproblemer, blant annet noe som heter thyroid eye disease som forekommer oftest hos dem med hyt stoffskifte mem noen ganger hos euthyreote og hypothyreote. Det er antistoffene som forårsaker dette.
Det er ikke sikker at du har det, men jeg ville bare nevne det.
http://www.elaine-moore.com/gravesdisease/ted.htm
-
21-09-07, 21:46 #4
Faktisk er hovne øye et typisk symptom på stoffskife problemer. Det er ødemer rett og slett (vann samlinger)

Smerter og stivhet i muskler er et annet velkjent hypo symptom. ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
26-09-07, 19:42 #5
Etter at jeg fikk hypotyrose har jeg fått poser under øynene. Disse vil jeg operere vekk. Tror dere det er noen sjanse for å få det dekket?
-
27-09-07, 01:07 #6
Cat - kan du operere vekk poser under øynene? Hvis det er væske pga lavt stoffskifte, så kommer det vel bare igjen?
Be i så fall om bli henvist til en offentlig øyenlege som utfører øyenlokksoperajoner - hvis han mener at dette går utover synet ditt, så dekkes du av det offentlige trygdeverket, du betaler kun egenandel - HVIS det nå går an å operere vekk under øynene da..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
27-09-07, 11:16 #7
Kan ikke tenke meg at du får det dekket. Du er om jeg ikke husker feil i 30 årene. Jeg vet at de dekker operasjonen, men poser under øynene tar nok ikke om det ikke er veeeldig alvorlig.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Svar med sitat
Bokmerker