Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 24

Tråd: Soya

Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    3

Standard Soya

Nora skrev til meg at jeg bør ligge unna soya. Hvorfor det?
    Og er det andre ting man også bør være forsiktig med, event. kutte helt ut?

Hva med mineraler og vitaminer. Ser at selen er nevnt. Og jod. Hvilken virkning har det. Og er det også andre vitaminer eller mineraler som er gunstig å tilføre event holde seg unna?
    Noen som vet?

Prøvde å lese litt i en homeopatbok jeg har, men det fant jeg egentlig ingentin under stoffskifte...

Men det ser ut som det er mange kunnskapsrike her inne
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Soya skal vistnok øke problemene når man har hypothyreoiditt. Jeg har holdt meg langt unna soja siden jeg fikk diagnosen.
    Du kan lese litt mer her om Soja http://www.soyonlineservice.co.nz/ .
    Om du klikker deg frem til "the Thyroid" kan du lese litt mer om virkningen på skjoldbrukskjertelen.

Selen er godt for de som også har problemer med T3 (jeg har kun problemer med TSH og FT4 for nå), så legen fortalte at for meg hadde det ingen annen virkning enn å være god for å bekjempe brystkreft.

Så jeg tar Selen for å være prevantiv for brystkreft.

Kirsten Gjest

Standard

Hei!
    Jeg var nå innom en link Nora postet på "Sover bort hele dagen" som Yvette startet.
    Jeg tar soya mot overgangsproblemer og fikk meg en liten vekker når jeg leste på denne linken. Skal i alle fall kutte ut Soya Extra som jeg nå putter i meg hver dag!! Det er i alle fall verd et forsøk og så får jeg heller veie det opp imot hetetoktene...

Kirsten

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Kirsten - hetetoktene mine er betraktelig redusert etter at jeg begynte å smøre meg med Progesteronkrem. Jeg er ikke lege og tør derfor ikke gi bastante råd, men jeg ble fullstendig overbevist om behovet for Progesteron etter å ha lest:

http://www.futhark.no/Progesteron.htm

http://www.futhark.no/oversiktboeker.htm

Jeg kjøpte boken og anbefales på det varmeste
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Kirsten Gjest

Standard

Hei igjen Yvette!
    Fikk ikke med meg hvilken av bøkene du mente. Har printet ut den første linken du la ved og skal nå lese den grundig, den virket så langt jeg har lest overbevisende.
    Noe som dere helt sikkert har skrevet om her tidligere, men jeg spør nå likevel igjen da: Er det noen av dere som er oppvokst på vestlandet i 50 - 60 åra?? Tenker på det mulige atomutslippet fra Russland og hva det sannsynligvis har resultert i for oss?
    Driver og printer ut fra det gamle forumet, men det går så fryyyktelig tregt.....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Boken jeg anbefaler og som jeg kjøpte er: Alt du trenger å vite om hormonbalanse og menopause.

A propos bosted under atomutslipp. Jeg er ikke så langt unna Ålesund på vestlandet.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Kirsten Gjest

Standard

Yvette - jeg vokste opp like ved Ålesund - på Hareid... Bor nå i Ålesund! Det var da litt av et sammentreff?? Hmmm...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Kanskje vi skulle treffes?? Men så var det anonymiteten da. Sikkert ikke så lurt Har du vært på møter i foreningen i Ålesund? Jeg var der en gang når Løland Jakobsen holdt fordrag. Ca ett år siden. Finner jeg ut at jeg tør ta kontakt sender jeg en PM, men du må si meg hva du synes. Jeg er litt usikker.

Kirsten Gjest

Standard

Jeg hadde synes det hadde vært trivelig å treffes, men vi får tenke litt på det kanskje..? Orker ikke så mye sosialt for tiden, tror vi er like der
    Har ikke vært på noen møter i Ålesund, men det er Løland Jacobsen jeg er henvist til. Er spent på hva hun vil mene! Fikk du noe inntrykk om hennes praksis med medisinering? Har ei venninne (hyper) som går til henne og hun er svært godt fornøyd med henne.
    Kjenner du til noen i distriktet som skriver ut Armour forresten?
    Nei, nå må jeg ta kvelden, - det er ikke så lett å gå fra forumet når jeg finner så mange svar som på ting jeg har etterlyst i flere år! Og takk for det!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg vet ikke så mye om henne. På fordraget virket hun rimelig grei, men jeg var så fersk i gamet den gangen. Hadde nettopp fått konstatert hypothyreosen så jeg satt der blanko. Har en bekjent som går hos henne, men jeg tviler på at hun skriver ut Armour. Jeg vet heller ingen annen i distriktet. Vet om en endokrinolog på Åse som heter Skare, men det er vel å håpe på for mye at sykehuset skriver ut Armour?

Treffes? Ja vi får tygge på det. Jeg er som du noe asosial for tiden, men det kan bedre seg. Jeg har arbeidsplassen min i Ålesund. Pendler, men er sykmeldt for tiden som tidligere nevnt.

Side 1 av 3 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn