Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard ja, så var det de prøveresultatene:=) b12 og tsh

det spørres gang på gang:P

ok, t4 var på 14 og har ikke rørt seg det siste året selv med økning.

legen ringte og ba meg vurdere å senke dosen fra 7 til ganger i uken fordi tsh var 0,14.

selv har jeg vurdert og merket formen utfra svinginger i t4, og synes livet generelt har blitt merkbart bedre på mange vis etter jeg økte dosen i år. ikke gira eller noe, bare mindre trøtt, smådeppa, svimmel osv:=)

årsaken til at jeg tok prøver nå var pga vedvarende kvalme(tok graviditetstest ja..:=P), men har ingen av de andre vanlige symptomene, så da vurderer jeg bare å fortsette ......? har hatt noen kjipe runder med kvalme i noen år nå, men lenge siden sist.

og så var det b12. hva er nå vanligvis laveste og høyeste referanse? jeg hadde 303. vurderer disse tilskuddene sonja snakket om med mindre jeg ligger i øvre område.

taaaaaaaaaaaaakk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du er ikke den første som har fått senkemelding når TSH er 0,14.
    Jeg fikk også det - og gjorde det. Så ble jeg dårligere - økte - ble bedre - fikk senke melding osv.
    Dette pågikk jo noen år da ............
    Tilslutt slutt slutta jeg med målingene å fant min egen dose.
    Den er over dobbelt så høy som den laveste dosen som gir TSH=0.
    Og den må bare være slik, tross TSH=0.

Jeg tror dette kommer av at de sammenlikner oss med friske mennesker som har sin TSH-funksjon iorden - og jeg tror ikke det går an.
    Kanskje på noen - ikke på alle.

Kvalme og obstipasjonsfølelse er jo typisk lavdosesymptomer hos meg iallfall, og selv om 14 er mitt på treet kan det godt hende at din skal høyere.
    Det er ingen betenkeligheter med å forsøke å få den høyere.
    Den ideelle dosen ligger somregel like oppunder tålegrensen.

Om du ikke har hatt dette så lenge så er tolmodighet noe en må tillegne seg, men hvis en øker litt med noen måneders mellomrum så kommer en dit en skal før eller senere.
    Symptomer kan komme å gå litt og en kan komme i villrede om en skal senke eller øke dosen, min erfaring er at en alltid skal øke.
    Helt til hjertet blir urolig over lenger tid. Da er det på tide å senke dosen litt.
    Da er du i mål.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har hatt kvalme som et av symptomene da jeg var hyper, men da hadde jeg andre symptomer som hjertebank og hodepine også.

Som andre her har jeg hatt problemer med å måtte senke og blitt skikkelig dårlig. Nå har jeg bestemt meg for at det vil jeg ikke mer. Jeg vil la være å ta så mange prøver og heller dosere meg selv etter hvordan jeg føler meg. For meg er det det viktigste det hjelper ikke meg å senke når jeg har det kjempefint, eller få høre at verdiene er jo så fine og så har jeg det helt forferdelig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

ja, jeg har brukt medisiner i noen år nå, og gav beskjed at jeg helst ikke senke siden formen er bedre enn på mange år og jeg som trodde jeg måtte øke:P

hm....ok, men jeg tror jeg holder meg på samme dose siden det funker ok, og blir jeg kjipere i formen prøver jeg faktisk først med å øke.

jeg er ikke så redd for å ta for mye egentlig, overdosering symptomene er iallefall for min del ikke holdbare i lengden uansett, så.....tror det er et godt poeng i det at man ikke alltid kan sammenlikne utfra en fastsatt skala.

Lignende tråder

1. Kan betennelse endre prøveresultatene..
    Av Tussa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 25-03-07, 14:38

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn