Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
  1. #1
    Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Malvik
    Alder
    61
    Meldinger
    70

    Standard Tannkjøttproblemer

    Har diagnose lavt stoffskifte og har hatt den en del år nå.
    Har ikke vært noe særlig i arbeid på mange år,men jobber nå i barnehage.
    De siste dagene har jeg vært sår i tannkjøttet, tannhalsene ser ut til å ha trukket seg tilbake og det blør når jeg pusser tenner.
    Kan dette ha noe med stoffskiftet å gjøre????
    Merker ellers godt at jeg er i jobb nå, kroppen verker, kjenner det godt i muskler og skjellett.
    Sover elendeig, og sliter egentlig skikkelig

  2. #2
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Du bør ta deg en tur til tannlegen i en fei synes jeg. Det er en del tannkjøttsykdommer som kan ordnes oppi (hvis det er det som er feil). Har ikke lest om tannkjøttproblemer jeg, men det vil ikke si at det ikke er mulig.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

  3. #3
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    58
    Meldinger
    28

    Standard

    Hei!
    Jeg hadde også problemer med blødende tannkjøtt og sår i munnen. Dette ble helt bra da jeg begynte å måle tempen (som da var 35 grader) og fikk økt Levaxin dosen, pluss at jeg begynte med Liothyronin
    Med legens velsignelse,selfølgelig

  4. #4
    Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Malvik
    Alder
    61
    Meldinger
    70

    Standard

    Har lav temperatur jeg også, ligger sjelden over 36 grader.

  5. #5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard

    Jeg blør også i tannkjøttet, men det er noe jeg har fått etter å måtte være uten medisiner en lang stund ( feilmedisinering har jeg fått høre av en annen lege). Jeg fikk vite at det for meg som også blødde fra nese, mage, underliv, og hadde små blåmerker over alt hadde endringer i blodbildet. Da jeg startet med medisin igjen ble det langsomt bedre, men tennene og nesen kan jeg fortsatt blø litt ifra.

    Det kan selvsagt være at du har tannkjøttsykdom, for endringer i blodbildet er skjelden etter som jeg forsto.

  6. #6
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

    Standard

    Jeg blør også fra tannkjøttet, spesielt etter pussing av tenner og bruk av tannpirkere. Samt at tannkjøttet har trekt seg nedover eller oppover etter som hvor tennene sitter i gapet :-)

    Tannlegen min sier det bare er jeg som må bruke tannkrem for betent tannkjøtt, og bruke mer tannpirkere og pusse kraftigere for å styrke tannkjøttet...

    Men kanskje det kan han noe med stoffskiftet å gjøre? Eller kanskje ikke? Bare jeg som må være flinkere til å pusse tennene??

  7. #7
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Har lest at det skal hjelpe veldig hos noen å la Thyroid (nature-throid, armour, thyreoïdum) smelte i munnen mot tannkjøttet. Leste det på thyroid.about.com forumet mener jeg.

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn