Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Lav tsh og graviditet.
-
09-09-07, 03:27 #1
Lav tsh og graviditet.
Jeg har litt for høyt stoffskifte, men vi ønsker oss barn. Har hørt at hvis man har høyt stoffskifte kan man lettere miste barnet. Hva bør tsh, fritt t3 og t4 ligge på? Jeg lurer bare på om jeg bør vente litt så jeg får litt lavere stoffskifte før vi starter prøvinga
-
10-09-07, 06:13 #2
Heisann....
Tror det er liltt lindividuelle forskjeller ift hva som er det perfekte T4 nivået... Mine verdier lå vel rundt 12-13. (ref 9-24, Referanseverdiene varierer fra lab til lab) TSH var rundt 1,5. TSH bør ikke lligge over 2 i allefall. Men om det gjør så mye at de er lave hvet jeg faktisk ikke....... Husk at du også bør sjekke TRAS- verdiene under svangerskapet, fordi disse kan påvirke stoffskiftet til barnet....
- Det heter seg visst at hvis man må ta medisiner under svangerskapet, skal prøve å hode FT4 i øvre del av refferanseområdet til lett forhøyet, med lave, normale eller supprimerte TSH-verdier. (lavest mulig dose medisiner) I første tredjedel del av svangerskapet øker konsentrasjonen av hCG - som ligner litt på TSH. Hos normale vil TSH synke og regulere FT4, men hos oss hender det at FT4 vil øke litt, utover i svangerskapet vil de fleste bli bedre pga at imunsystemet svekkes (Hvis det er en imunologisk variant av høyt stoffskifte du har da.....)
-
11-09-07, 14:29 #3
Takk for svar Beate
Det hørtes jo litt positivt ut da. Fritt t4 lå på 12 i juli, så da er det jo ikke så aller verst. TRAS har bare blitt målt 1 gang for over 1 år siden da var den på 16, men da begynte jeg jo på behandling så regner med den ikke er det nå. Jeg har graves så det er vel håp om at jeg blir bedre ved graviditet. Takk igjen
Svar med sitat
Bokmerker