Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
04-02-07, 17:33 #1
Ninus med høje TPO antistoffer
Hej jeg er fra København i Danmark.
Jeg har haft symptomer i lang tid, men siden april har jeg haft problemer med balancen, og jeg har svært ved at gå uden at ligne en fuld person, der er ved at falde. Jeg er faldet ned ad trappen.
Siden oktober har jeg haft problemer med føleforstyrelser og smerter i tungen, læberne, fødder, ben, hænder, arme, især i højre side af kroppen. Det viser sig som snurren, soven, prikken. Jeg ryster på hænderne, når jeg skal koncentrere mig og koordinere hænderne. Det er f.eks. svært at knappe knapper. Træthed-fatigue er svær at overvinde, jeg vil helst sove hele tiden. Når jeg når min træthedsgrænse, bliver jeg dårlig og får kvalme og skal ligge ned.
Min menses er uregelmæssig, jeg mister meget hår, jeg kan blive meget kold uden at kunne få varmen, og blive meget varm især på fødderne og når jeg skal sove. Hovedpine, kvalme, og nogle gange opkast. Svage og ømme muskler og led i ben og arme. Oppustet mave og mavesmerter. Jeg har koncentrationsbesvær og glemmer ting. Sommetider banker hjertet helt vildt. Jeg har tørre øjne og en tør mund. Jeg har ondt i halsen.
Min TPO er høj - mere end 1300 og den skulle ligge mellem 0-59.
Jeg håber, at I kan forstå mit danske sprog.
-
04-02-07, 17:49 #2
Hei, vi kan godt forstå dansk.
Hva er dine andre stoffskiftetall?
Jeg selv opplevde nevropati (føttene forsvant) pga. gluten, og det forsvant uten gluten.
Se også noe en annen har postet på http://brain.hastypastry.net/forums/sho ... 370&page=3
Men det vi mest tenker på her er lavt B-12, da passer dine nevrologiske symptomer helt inn.
Og lavt stoffskifte, pga høye antistoffer og mensen.
hilsen
nora
-
04-02-07, 18:54 #3
Hej Nora,
Opprinnelig skrevet av nora
Mine andre stofskiftetal står under mit navn.
Jeg er blevet opereret for endometriose
Min B12 er 230 (150-9999) den 3. jan. 2007
ANA normal
Gluten normal
E-vitamin normal
Madintolerance: hvidt sukker, malt, kakao samt disse:
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=george&dbid=47
-
04-02-07, 20:33 #4
Hei Ninus,
Huff... skjønner godt at du er sliten med så mange symptomer. Ville bare ønske deg velkommen og håper virkelig du føler deg bedre snart.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
04-02-07, 20:53 #5
Velkommen skal du være
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
04-02-07, 20:56 #6
Ja, jeg sjekket ikke dine tall når jeg svarte...noen ganger går det litt fort.
Du har en TSH på 5, hva sier legen til det?
Hvis du var i Oslo, ville du uten videre fårr begynne på thyroxin, levaxin heter det, fordi din TSH er over referanseområdet. Den er 3,6 på Aker og 3,5 på Ahus. Jeg tror 4 på fürst og capio.
Nord i Norge måtte din TSH bli 8 eller noe sånt før du fikk levaxin.
Når jeg svarer, da blir signaturen borte, jeg ser den ikke. Da så jeg ikke din TSH.
Når jeg taster dine tall inn i http://hpu-info.gmxhome.de/test/laborzettel.htm da blir de slik:
t3 på 19 blir da 56% komentar: ved begynnende lavt stoffskifte er typisk ft3 ganske høyt. Kroppens måte å økonomisere med tilgjengelige hormoner. Derfor tar de ofte ikke denne prøven ved mistenkt begynnende lavt stoffskifte.
t4 på 89 er bare 29%. Det er ganske lavt. Noen vil kunne fungere en stund med en slik lav ft4, men hos deg har allerede TSH steget ganeke mye og du har ganske sikkert symptomer av den lave t4
ft4 på 12,8 er på 23% Samme kommentar som ovenfor.
tallene fra oktober:
Allerede da hadde du høy TSH, denne gangen hos et lab som har øvre grense på 4, og din TSH var godt over, den var 5.
t3 omtrent samme som over.
ft4 på 17,4 som er 35 % Din høye TSH bekrefter jo at denne ft4 er for lav for deg. I vår erfaring så blir man gjerne hypo når man går med ft4 i nedre halvdel (under 50%) lenge.
hilsen
nora
-
04-02-07, 21:46 #7
Tak for velkomsten!
Nora,
Min læge mener, at alt ser normalt ud, men jeg er dog blevet henvist til sygehus i marts.
Hvad siger du til min B12 på 230 (150-9999) fra den 3. jan. 2007. Ligger den lavt?
-
04-02-07, 22:08 #8
Hei en norsk lege ville sagt at du har begynnede lavt soffskifte, og i Oslo ville de ha startet deg på levaxin.
B-12 er også noe lav. mange leger gir nå resepå på Trio-be (som har 500µg b-12 ) eller sprøyter når man spør om det.
B-12 skal helst over 360 men selv da kan noen ha nevrologiske symptomer.
Jeg selv forlangte thyrooxin ved en TSH på 2,5, og legen måtte gi meg det siden det er loven i Norge. Men legen blir da veldig sur.
nora
Lignende tråder
-
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53 -
Hva er høye/lave verdier på TRAS?
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-06-06, 18:29
Svar med sitat
Bokmerker