Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Aust-Agder
    Meldinger
    7

Standard Operasjon eller akkupunktur?

Ja nå har jeg fått tilbakefall av min Graves for 4. gang og i tillegg har jeg fått konstantert Knutestruma, er helt forvirra og redd. Har fått råd om å operere men så lurer jeg på om noen har prøvd akupunktur og har posetiv erfaring med dette? Eller skal jeg bare fort og greit ta hele kjertelen vekk?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Tålte du neo-mercazole? Jeg konstanterer at mange på forumene angrer på radioaktivt jod eller operasjon. Strumaen/graves kan forresten komme tilbake etter operasjon.
    Ikke lett å si noe, det er så individuelt.
    Selve operasjonen virker ikke så dramatisk etter de beretningene jeg har lest og det blir knapt noe arr.
    Håper andre har noen erfaringer de kan bidra med.
    Det hender at en av knutene viser seg å være ondartet når man får svar etter operasjonen men ikke ofte....har lest om det og. Det var noen her med noe sånt.

Har ikke hørt om at akupunktur har gjort noe fra eller til.
    Elaine Moore lister opp noen alternative behandlinger i boka si (den er på engelsk) men jeg har ikke lest det grundig så jeg kan ikke si noe.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Oppdatering: siste nytt er at en ny nettside og forum for alternative behandlinger er oppe :
    http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... &tid=82234 og påfølgende postinger . Akkkurat nå er det vel mest ldn det diskuteres.
    Direktelinken er http://www.ahsta.com/

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    63

Standard

Hei Ingrid!

Tenkte jeg ville dele min erfaring med deg. Har hatt Graves siden 2001, medisinert med neo-M og Levaxin.. Tror jeg har prøvd nesten alt av alternativ behandling, også akupunktur. På meg hadde akupunktur liten/ingen effekt, men det er jo vanskelig å si siden jeg samtidig var medisinert den gangen.
    Var, som det virker som du også er, veldig redd for å operere fordi det da ikke var noen vei tilbake, og ville være sikker på at alt annet var prøvd før jeg tok det skrittet.
    Etter 7 år med opp og nedturer og gjentatte tilbakefall og sliten kropp og psyke , ble jeg operert sept 2007, fjernet hele kjertelen.
    Nå, et halvt år etter, er formen veldig veldig bra, har begynt å jobbe 100% og ser lyst på tiden fremover. Krysser fingrene for at denne formen er kommet for å vare

Lykke til!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Aust-Agder
    Meldinger
    7

Standard

Takk for svaret "noengangererdetallright" godt å høre din ærfaring, jeg er nå inne i tenkeboksen, skal til kirurgen i mai. Det er slitsomt dette jojo livet. Blir jo hyper i hodet også.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn