Viser søkeresultater 1 til 2 av 2

Tråd: Rensekur

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard Rensekur

Er det noen her som har forslag til GODE rensekurer for kroppen?jeg vil prøve en sunnere kost fremover, men føler at hele systemet mitt trenger en rens først.

hva er bra av rensekurer man får kjøpt? og hva slags mat er rensende for systemet?
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    12

Standard

Kan ikke mye om stoffskifteproblemer, men kan nevne endel rensende matvarer;

Gulrøtter (grønnsaker generelt, ferske, gjerne rå), ananas, grapefrukt (tror kanskje dette ikke er anbefalt v/stoffskifteproblemer), grønn/hvit te, vann, citrus generelt. Drikk minst 3 liter væske om dagen, unngå andre ting enn vann og rene teer. Du kan gjerne ha sitron i vannet, det hindrer salt å binde seg i kroppen, men husk at det er tungt for tennene å få syre på seg hele tiden, så vurder om du kan drikke med sugerør hvis du gjør dette.

Proteiner og fettsyrer (spesielt mettede) er tunge å fordøye og vil dermed forsinke rensingen. Tenk på hvilken mat som er lettfordøyelig for deg. Hvis du ikke leter etter en direkte de-tox-kur eller fastekur er det lurt å spise mye fiber slik magen har noe å jobbe med. Hvis du spiser ris eller pasta, velg grove, mørke og uraffinerte typer. Lang koketid er tegn på at de ikke har vært gjennom mange prosesser som stjeler næringsstoffer, men husk at det likevel er mye stivelse i disse.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn