Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard DEMENS OG LAV TSH

Legen jeg går til nå sier at det er normalt med svært lav TSH når man bruker medisin og at min kjertel ikke produserer TSH mer.

Så leste jeg i Tyra at man kunne ha økt sjanse for å bli senil av å ha lav TSH over tid. Det har jeg jo ikke akkurat lyst til. Men jeg tenker også at det er ikke sikkert jeg blir gammel og det er nå jeg lever. Men likevel noen som vet noe o m dette hvor stor sjansen for å bli senil er i %?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

De burde oppgi noen referanser som vi kan lese selv på www.pubmed.com .

Jeg har lest en artikkel om alzheimer og hvordan ft4 og ft3 ser ut i CNS, (det er en blod-hjerne-barriere rundt sentralnervesyetemet og alt fungerer noe annerledes der inne) og det er mer rt3 der ved alzheimer.

Jeg har også sett ettellerannet om lav TSH og demens men husker ikke hva det var. Men man finner at det er mange eldre som har veldig lav TSH.

Her er et søk på alzheimer og TSH:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... d=17136019

Hvis man finner en artikkel som sier en ting men mange andre som sier en annen ting i medline (pubmed) så er det lite bevis for den ene påstanden heter det. Man pleier å trykke på related articles-linken og sjekke om det er flere artikler som sier lignende ting.

Her på dette søket ser det ut som om ft4 gjør foskjeller, at lav ft4 innefor refeanseområdet gir angst og depresjon mens høy ikke.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Lignende tråder

1. Demens og hypotyreose
    Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 0
    Siste melding: 21-03-09, 11:26
  2. DEMENS OG LAV TSH
    Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 2
    Siste melding: 03-01-07, 23:38

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn