Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
04-01-07, 09:37 #1
ny med vektøknings spørsmål
Hei,
Begynte på Lavaxin i går. Tar 50mikrogram i døgnet foreløbig.
Gleder meg til å bli kvitt en del av symptomer som i dag hemmer meg i hverdagen.
Men har blitt litt bekymret pga snakket rundt vektøkningen. Trodde nemlig i mitt naive sinn at jeg kom til å rase ned i vekt, men hører mange snakker om at de har gått opp i vekt etter å ha begynt på medisiner.
Kan også nevne at jeg rir på ridetime 2 ganger i uken, samt skal begynne å danse 1 kveld i uken..
Vet at dere ikke kan stadfeste hva som vil skje med meg, men hva er deres erfaringer?
Klem
-
04-01-07, 10:49 #2
Nja, njo, jeg var også aktiv (postbud med gående rute og syklet til jobben). Med hånden på hjertet kan jeg si at jeg hadde et normalt kosthold. Drakk ikke brus og skeiet ut litt med godteri imellom, men bare 1-2 ganger i uka.
På levaxin gikk jeg opp isteden for å gå ned, samtidig som alle symptomene på lavt stoffskifte ble verre. (Tretthet, depresjon, muskelsmerter osv.osv...) :( Derfor er jeg glad for å ha byttet medisin, det rettet opp det meste.
Jeg tar nå en kombinasjon av levaxin og Armour Thyroid. Vekta er for høy, men det har en forklaring nå. Jeg gikk ned 17 kilo etter at jeg begynte med Armour, men fikk bekkenløsning i svangerskapet og ble så mye sykmeldt og rolig. Jeg trøstespiste og har dratt med meg de dårlige vanene. Får se om jeg begynner med seriøs slanking når jeg ammer mindre, jenta er 7 mnd nå.
-
04-01-07, 11:29 #3
-
04-01-07, 13:11 #4
Nei, gi levaxin er mulighet til å virke først. Tross alt er vel 80% av brukerne fornøyd med bare levaxin. Det er de misfornøyde som trenger et slikt forum. Du vet ennå ikke hvordan det går for deg. Levaxin er billig og enkel å dosere.
Husk bare å være kritisk. Hvis du ikke merker bedring, så ikke gi deg med tåkete svar fra legen om at blodprøvene er "fine".
Få med svarene og referanseområder, og sjekk hvordan det stemmer med formen din.
Det helt enkle skal være at prøven som heter TSH skal gå ned og havne i området 0,5-1,5. Prøven som heter FT4 skal gå opp og ligge i øvre del av referanseområdet. Det er mye annet å si, men dette er "basics".
Det er ikke så enkelt å bytte medisin. Armour må en få på spesiell registreringsfritak som legen må skrive ut, og betale alt selv. Ingen blåresept eller sånt. Leger generelt er skeptiske til den, og noen brukere på forumet her synes ikke den hjelper så godt heller.
Derfor synes jeg du skal fortsette med levaxin.
-
04-01-07, 13:19 #5
Ok. Tusen takk for svar.
Blir litt forvirret her inne, jeg.. spesielt siden jeg ikke har noe peiling på denne sykdommen i det hele tatt.
Da fortsetter jeg med Lavaxin og følger med på formen.. :-)
Ang. lege, så har jeg forresten en veldig fin lege. Har vært hos han 3 ganger, men han tar meg virkelig seriøst og etter å ha begynt hos han føler jeg at ting skjer, på en måte. Skulle gått til han for leeeenge siden. Har jo alltid klagd på det samme til fastlegen min, som ikke har hørt på meg og heller ikke pratet med meg. Med den nye legen min så er plutselig ikke dette noe problem lenger. Han er ikke redd for å gjøre jobben sin ;-)
-
04-01-07, 13:28 #6
Ikke så rart en blir litt overveldet i starten. Det virker som om legen er oppegående, så da har du et godt utgangspunkt!
Hvis du får prøvesvarene og referanseområdene, så kan du jo legge ut det når du har vært til kontroll? Da vil du se hvilken vei det går. Så kan vi synse og kommentere...
-
04-01-07, 13:46 #7
Flott...Det var en strålende idè, Marge :-)
Da har jeg lagt det i signaturen min :-)
-
04-01-07, 19:20 #8
-
04-01-07, 20:01 #9
Jeg begynte på levaxin i november og har gått opp 7 kg siden det
Skjønner rett og slett ingenting. Blir oppgitt og deppa av det.
-
04-01-07, 20:55 #10
Hei. Detta stoffskifte greiene er jamensemeg ikke bare bare!!!
Jeg har følt meg frisk!!! på levaxin i 8 år, men har likevel gått opp i vekt alle årene, ikke masse men mer jevnt og trutt. 8 år og 2 barn senere veier jeg 20 kilo mer enn da jeg fikk sykdommen. Og jeg og føler meg ganske aktiv, jobber i barnehage og de siste 2 årene i uteavdeling. Så det er ikke mye sitting.
Men etter at jeg startet på Armour i oktober har jeg gått ned nesten 6 kilo, men hue henger IKKE med, selv om jeg håper det skal forandre seg.
På mandag byner jeg i 60 % jobb etter å ha vært sykmeldt i ett år, og håper søknaden min om 40 % ufør går igjennom.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
Svar med sitat
Bokmerker