Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Vann i knærne?
-
13-11-06, 01:02 #1
Vann i knærne?
De siste ukene har jeg fått så grusomt vondt i knærne mine! Det gjør vondt når jeg skal reise meg opp og sette meg, og er verst om morgenen og etter at jeg har sittet i ro lenge. Ã… gå er derimot ikke noe problem, da har jeg ingen smerter. Men det gjør altså så dritvondt å reise seg opp og sette seg!
Jeg hadde en runde med krangling i begynnelsen oktober med Telenor fordi verken fasttelefonen min eller internettlinja virket, noe som resulterte i at jeg måtte krabbe rundt på gulvet for å sjekke kontakter og sånt. Jeg tror det er etter denne runden at smertene kom.
Jeg kan være så å si smertefri i timene etter at jeg har trent i vann og særlig i varmt vann. Men det å reise seg opp etter å ha sittet, har blitt et lite helvete. Har tatt noen Voltaren som jeg har liggende, pluss Paracet og det hjelper noe. Men smertene er ikke borte. Dette har fått meg til å lure på om jeg kanskje kan ha fått vann i knærne. Smertene sitter i begge knærne, i høyre mer enn i det venstre. På høyrekneet er det et vondt punkt helt øverst i ytterkanten av kneskåla som jeg prøver å massere innimellom. Ellers ser det ut som om det tidvis er hevelser foran på kneskålene, særlig om morgenen.
Skal selvfølgelig gå til lege med dette, men er det noen her som har forslag til hva som kan hjelpe?Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
21-11-06, 13:41 #2
Jeg har mye vann i beina, og noen ganger har jeg mye smerter under den ene foten. Akkurat slik du beskriver.
Jeg går nå til fysioterapeut, og der er det snakk om å få såler for beina.
Men kanskje du kan ha litt hjelp i å holde beina høyt og evt ha coldpack på dem?
-
21-11-06, 19:30 #3
Jeg har vært hos lege nå og fått påvist slimposebetennelse i begge knærne, så her går det fremdeles i Voltaren og Paracet. Og så fant jeg ut at jeg hadde noe gammel Orudis Gel liggende, så jeg smører på den også jeg.
Jeg har smerter fremdeles, men jeg synes ikke jeg bruker så mye medisiner nå som jeg gjorde for bare et par dager siden. Mulig det går rette veien?
Heldigvis for meg, har jeg måttet kutte ut det ene vanntrimkurset mitt pga for få deltakere, så nå står jeg igjen med bare fire i uka. Det kurset jeg måtte kutte ut var i et basseng med veldig vonde trapper, og de stedene jeg har igjen er det mye bedre å gå uti for meg (bl.a. murtrapp ut i bassenget og rullestolrampe og sånt). Merker at jeg faktisk har godt av å være i vann.
Så det går seg nok til!
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
21-11-06, 22:49 #4
-
22-11-06, 09:08 #5
Trim i vann er absolutt det aller beste stedet å bevege seg. Minst mulig belastninger på kroppen etc

Håper knærne blir bedre! Jeg sliter fremdeles med vann i mine, men det er heldigvis mindre enn det det var i sommer... da var de store som trær
-
22-11-06, 22:58 #6
Håper det går fort over Sonja ! Det er ikke gøy å ha vondt i bena som man bruker så mye.. Godt du har blitt kvitt stedet med de dårlige trappene. Kos deg med vanntrimmen din, så krysser jeg fingrene for at du blir fort bra igjen
Jeg fikk det samme i den ene albuen for 1,5 år siden og kan fortsatt kjenne at det ligger litt gruff igjen i albuen. Det fins ikke vondt, men jeg kjenner at det er akkurat som en liten blære som ligger igjen, denne kunne det vist ta lang tid å bli helt kvitt.
Lignende tråder
-
vann i kroppen....
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 05-09-10, 01:23
Svar med sitat
Bokmerker