Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
-
26-01-07, 12:04 #1
Blir ikke bedre etter operasjon...
Hei
Jeg har nett opp snakket med spesialisten jeg har, han som skal operere meg, og en annen spesialist som og er kirurg, men som har tatt ultralyd på meg.
Den ene er litt forsiktige i sine uttalelsen og sier at jeg ikke blir frisk av min Psyke "depresjon symptomer" dette må jeg jobbe med selv og uten om struma problematikken, for knute struma med komplett normale verdier skal ikke medføre labil psyke. Og den andre sier at vel det er ikke sikkert at det hjelper med operasjon, enten de tar vekk hele kjertelen eller bare halve, de er ikke sikkre enda.
Så da forstår jeg det slik at selv om en har mange av syptomene på depresjon, så er ikke det synomnymt med struma, blir helt forvirra her.. jeg håper bare at jeg kan "snap out of it SOOOON"
-
26-01-07, 17:40 #2baremei Gjest
De tar feil. Så enkelt er det.
Det er mange endokrinologer som unntar psyken fra alle slags stoffskifteplager og andre hormonelle greier. Og det overrasker meg, for alt annet som ikke kan måles finnes jo ikke. Men depresjoner som ikke kan kobles til noen annen logisk årsak og som man ikke har noen annen grunn til å ha, de finnes altså, man skjønner det bare ikke selv. De kan stappe stetoskopet sitt opp et visst sted.
*påståelig* Jeg vet hva jeg snakker om, som hadde hormonproduserende knuter på begge sider, varme og kalde. De ble nuket (radiojod) og borte vekk. 3 år på Levaxin gjorde meg bedre men ikke bra. Armour har gitt meg så god helse som jeg kan forvente - og den er bra.
Og *vips* var fruen frisk i hodet sitt også, gitt. (*vips* = noen år, men pyttsann).
-
28-01-07, 17:14 #3
blir ikke bedre..
Hei, takk for svar fra deg!
Ja jeg håper at jeg blir bedre og, for nå er jeg urolig og jeg føler meg slett ikke sosial, og opplagt til å være med å alt som jeg har vert med på før, jeg velger meg ut bare spesielle opplevelser og hendelser, og ingen ting som jeg føler som "tvang" lenger.
Men hva er armour tabletter og hva er desse gode for? Hvorfor ta både levaxin og Armour? Hva er forskjellen?
Sofus
-
29-01-07, 09:15 #4
hei...
Min erfaring er at det er veldig forskjellig om hvilke kunnskap de har. Enten de er kirurg eller endokrinolog. Skjønner godt din frustrasjon. Man ønsker man kans tole på de som skal behandle en, men av egen erfaring mister man mye tillit til helsevesenet etter diverse operasjoner og opphold.
Opplever at de ved store sykehus har kunnskap og kompetanse, mens de på små har lite innsyn i pasientens diagnose.
Av egen erfaring må man være frisk når man er syk for å finne frem i systemer, spørre og mase......En slitsom situasjon.
Håper du får den hjelpen du trenger.
Har operert hele kjertelen, men i flere omganger grunnet kreft.
Interes i og komme i kontakt med andre som har stoffskifte plager.
-
31-01-07, 16:28 #5
har ingen erfaring med armour, men lurer på hvordan den fungerer i forhold til levaxin?
noen med erfaring?
-
31-01-07, 19:37 #6
Min erfaring med Armour i forhold til Levaxin er at for meg virket den, noe Levaxinen ikke gjorde.
Ellers inneholder Armour både T3 og T4 i motsetning til Levaxin som inneholder T4. T3 virker etter 1 time slik at man vil merke virkningen av en tablett ca. 1 time etter at den er tatt slik er det i allle fall for meg.
For meg tok det ca. 3 uker før Armouren begynte å virke. Fra da av fikk jeg et nytt liv. Før hadde jeg bare dårlige dager. Nå har jeg dårlige perioder innimellom dager og uker hvor jeg fungerer normalt.
Dette var min erfaring da.
-
01-02-07, 17:51 #7
hei.
Takk for informasjon. Min fastlege eller endokrinolog har aldri snakket om armour.
Får spørre de ved neste møte.
Godt å høre det kan være andre alternativer.
Hei så lenge
-
01-02-07, 18:52 #8
Bare vær forberedt på at mange leger ikke kjenner til Armour ( ta gjerne med deg info fra nettet) og mange kan også være negative til det.
-
01-02-07, 19:09 #9
Du cat, har du noen gode linker til Armour opplysninger??
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-02-07, 22:26 #10
Nei dessverre er ikke så data kyndig jeg. Har bare lest om det her på forumet før jeg begynte med det, og så har jeg mine egne erfaringer da. Men det går ann å søke på Googl
Lignende tråder
-
Bedre føre var enn etter snar?
Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 9Siste melding: 24-06-10, 19:03 -
trening etter operasjon?
Av DALIA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 29-04-08, 20:20 -
Blir lydømfintligheten bedre?
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 7Siste melding: 19-08-07, 18:57 -
Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 30-05-07, 13:16 -
Hvor raskt blir man bedre hvis Liothyroninen hjelper?
Av Dolphin i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 04-01-07, 13:23
Svar med sitat
Bokmerker