Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
28-10-06, 18:03 #1
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2006
- Meldinger
- 2
usikker...stoffsikteproblemer?
Hei alle dere!
Er ny her på forumet og er usikker på om jeg har stoffskifte problemer. Kjenner meg igjen i mye av symptomene men er like vel usikker på om det er dette som "feiler" meg. Har vært hos lege å forklart mine problemer hvor legen mente det kunne være feil med stoffskiftet mitt. Diverse prøver ble tatt men resultatet viste at prøvene var normale. Så her sitter jeg og er rimelig frustrert og lei..
Jeg er veldig plaget med muskel og ledd smerter, spessielt i bena og anklene i mange år. Smertene er så voldomme innimellom at jeg ligger å gråter om kveldene for det er så vondt.
Er trett, uopplagt, energiløs, tiltaksløs og ukonsentrert. Føler at hodet ikke henger med på en måte... som om jeg går rundt i en slags døs. Er først på kvelden at jeg liksom får energien og at hodet våkner til liv...
Jeg fryser konstant på dagtid. Må kle på meg ekstra med klær for å holde varmen, uten at jeg føler meg varmere av den grunn. Plutselig blir jeg forferdelig varm og må kle av meg igjen. Må gå med tykke sokker/lester på bena. Er iskald på bena (som gjør at jeg også får smerter i anklene av det), er også iskald på hendene. På nettene er det omvendt, da svetter jeg forfedelig mye og får det liksom ikke kaldt nok.
Jeg er ikke plaget med vektproblemer, vekta er normal og stabil. Har av og til veldig treg mage da.
Er til tider nedstemt men ikke direkte deprimert...
Dette gå utover hele livssituasjonen min, både på jobb og privat. Hva gjør jeg?
Kan det være stoffskiftet som ikke er som det skal eller??For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
28-10-06, 18:23 #2baremei Gjest
Det kan være stoffskiftet selv om legen insisterer på at alt er normalt, det er mange nok her som kan melde om samme problem.
Få tak i blodprøveresultatene dine, med normalområder (de varierer, nemlig) og post dem her, så kan vi mene noe mer nøyaktig. Det er mange her som er mer kompetente enn mange leger til å mene noe om akkurat dette.
-
28-10-06, 18:31 #3
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2006
- Meldinger
- 2
Da må jeg få tatt nye prøver, da legekontoret og alle pasientjournalene brant opp for ikke lenge siden....
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
29-10-06, 01:19 #4baremei Gjest
Data? Sikkerhetskopi?
Har han ikke det får han med forsikringsselskapet å gjøre, tenker jeg...
Det er strikse regler for sikkerhetskopi og hvordan disse skal oppbevares - det er spesifisert i forsikringsvilkårene ned i minste detalj.
En ganske vanlig og gylden regel er at (minst) hver uke skal en kopi ut av huset og oppbevares sikkert annetsteds.
Men ja - du må ta nye prøver. Og sørg for å få en kopi. Sånn i tilfelle du flytter, legen slutter, whatever. Eller det brenner igjen.
Lignende tråder
-
Ny her og usikker
Av jone i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 15-03-08, 11:47 -
Ny her og litt usikker
Av Majsa i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 14-03-08, 14:00 -
usikker på bruk av medisiner
Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 07-02-07, 21:45 -
usikker......
Av cyrene i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 19-07-06, 09:06
Svar med sitat
Bokmerker