Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Jeg skal på skole
-
29-01-07, 10:29 #1
Jeg skal på skole
heisann
jeg skal på skole,jeg går på attføring.og har tengt på å gå på fotteraput,det var min mann enig i
men har funnet ut at det er for tungt og at jeg ikke vil ,nav synest det er for tungt å:men så har jeg også tenkt å ta kurs å bli en selger og rta lappen ,alt dette får jeg av nav,men så har jeg også tenkt på en gammel drøm å bli frisør
men min mann,synest det er en dårlig i ide.siden jeg har muskel og skjelettplager,ryggplager:(men så jeg sier til han jeg kan ha salong i kjellereren,det er ikke det samme som å jobbe i en salong.som jeg sier til min mann jeg må jo bli noe som jeg kan klare skolemessig også.hva synest dere?
_________________s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
29-01-07, 12:52 #2
Re: JEG SKAL PÃ… SKOLE:(:)
Hei Skaye!
Jeg synes at det viktigste er at du ikke gjør noe som kan medføre at du mister rettigheter du har ifht. folketrygdloven. Du har en stoffskiftesykdom og hvis du ikke er helt frisk, vil jeg advare sterkt mot å gjennomføre en utdanning som medfører at du blir selvstendig næringsdrivende.
Det er enormt krevende å etablere egen bedrift og få høy nok omsetning slik at du kan leve av inntektene. Ja, jeg kjenner til overgangsordningen, at man kan få arbeidsledighetstrygd i oppstarten av etablering. Men en dag tar de pengene slutt og da står du der, i verste fall, uten noen rettigheter. For å ha rett til sykepenger som selvstendig næringsdrivende må du ha inntekt av egen næring over en bestemt grense, som jeg dessverre ikke husker. Hvis du som selvstendig næringsdrivende, ( enkeltmannsforetak ), ikke kan leve av inntektene og ikke har tjent innen en bestemt grense, har du heller ikke krav på arbeidsledighetstrygd. Dersom bedriften din er et aksjeselskap og du ansetter deg selv, blir sykepenger beregnet på bakgrunn av lønnen du har fått,- spesielle regler.
Antall uføretrygdede har eksplodert i Norge. Myndighetene har laget mange økonomiske ordninger, som kan synes gunstige, bl.a. for å stimulere til etablering av egen bedrift. Disse passer godt for noen, men ikke for syke mennesker!
Ikke ta noen sjanser hvis du ikke er frisk!
Lykke til!
-
29-01-07, 15:45 #3
Hei Skaye
Gratulerer!
Om du har mye smerter så ville jeg faktisk råde deg til å ikke bli frisør. Det er et utrolig hardt fysisk yrke. Og mange av dem som er det slutter pga muskel/skjelett/rygg.
Hørte noe interessant om dette for en stund siden. Regjeringen fant ut da NAV ble opprettet, å gå igjennom alle gamle saker for de som satt fast i sosialetaten pga sykdom, men som hadde ramlet ut av systemet av forskjellige grunner, og rett og slett plassere dem der de hørte hjemme.Antall uføretrygdede har eksplodert i Norge.
Ikke lenge etter at alle disse menneskene ble flyttet fra en etat til en annen, så begynte politikerene å hyle om at antall trygdede hadde eksplodert.
Det er jo de samme som betemte at denne ommøbleringen skulle skje....
Forstå det den som kan..... !
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-01-07, 16:46 #4
Hei Skaye :-)
Har du vært ute i arbeid før du fikk tilbud om utdanning? Skal ut i attføring selv nå. Jeg tror at jeg har større sjanse for å klare å håndtere skole slik jeg er, enn en 50% stilling en eller annen plass. Men må jo innrømme å ha svært dårlig kunnskap om attføring og hva som er vanlig og normalt å få tilbud om. Det er vel riktigere å si at jeg har liten kunnskap om de offentlige tilbudene i det hele tatt.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
31-01-07, 14:53 #5
Takk for svar
jeg har jobb,har jobbet 50 prosent.pg det er mer enn jeg klarer av å til:=mrn jeg har nå på permesjon ,skal utdanne meg
:(men vet ikke helt til hava,men er litt i stuss om jeg klarer skole å,men ,nå venter jeg på å komme opp på kurs (avklaring)men blir litt frustrert..halvt uføre og halvt i jobb i en lettere jobb hadde hvert noe det
men det er jo sandt de som dere sier om å drive for seg selv:(
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
10-03-07, 11:39 #6
Re: JEG SKAL PÃ… SKOLE:(:)
Det tror jeg ikke er riktig, for jeg er også selvstendig næringsdrivende og har nå vært 50% sykemeldt siden sommeren 06, og det har aldri vært snakk om noen inntektsgrense nedad i alle fall. Mulig det er en maxgrense oppad, eller en grense for å få forsikring fra folketrygden. Mener å huske at du som 100% sykemeldt må oppgi hva du tjener hvis du henter ut lønn av firmaet i sykemeldingsperioden. Men som 50% sykemeldt har jeg ikke hittil møtt på det kravet.
Opprinnelig skrevet av Joni
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Jeg klarer ikke jobbe noe særlig i det hele tatt, for jeg er eeeeeeelendig i formen
Av tcelinet i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 4Siste melding: 28-06-11, 08:35 -
Skal vi treffes 2. Mai?
Av Jeanette Ws. i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 05-04-11, 12:13 -
Når skal vi ta pillene?
Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 02-02-10, 09:09 -
Bekymret for om mine jenter arver min hypo. Hva skal jeg være obs på?
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 21-01-08, 11:33 -
Skal vi engasjere oss...?
Av pling i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 35Siste melding: 05-04-07, 21:04
Svar med sitat
Bokmerker