Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Dele Armour i tre doser?

Noen som har erfaring med det?
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Pakningsvedlegget som er med Armourboksen er med små skrift, og vanskelig å lese. Jeg har gjort et forsøk på en oversettelse som du finner under "nyttige linker". Nå ser jeg at dette har blitt forandret litt på den siste boksen jeg fikk, så jeg skal prøve å komme med en revisjon - når jeg får ork.
    Men i dette vedlegget anbefaler de bare en dose om dagen. Men det står ikke at de ikke anbefaler flere, og flere har skrevet at de har nytte av å dele opp dosen. Jeg kan bare tenke meg hvorfor : 1Grain inneholder også 9µG T3 og den direkte virkningen av denne er ganske kortlivd. Bare noen timer. Kanskje det er grunnen til at noen synes flere doser er best.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg deler dosen min i 2. Tar mesteparten når jeg står opp. Så tar jeg litt etter middag slik at jeg kan få kommet meg på trening eller ryddet litt i leiligheten.

Har faktisk tenkt litt på å dele den i 3 også for noen ganger etter lunch så blir jeg så innmari trøtt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Prøvde å ta 1 gain til morgenen i dag jeg. Det var ikke vellykket. Jeg var trøtt om morgene. Etter lunch var jeg imidlertid veldig våken og det varte i mange timer etter at jeg kom hjem. Så jeg tok ikke tablett. Plutselig ble jeg kjempetrøtt og sovnet til klokken 2130.

Det ble ingen trening i dag :( . Må legge til at jeg har sovet dårlig i det siste så kanskje det var derfor jeg var trett i morges.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Deler dosen i tre

Har begynt å dele dosen i tre. Det funker kjempefint! Om jeg tar den bare to ganger, blir jeg veldig trøtt på e middag og utover hele kvelden. Nå posjonerer jeg jamt hele dagen , og klarer å holde tempen oppe. Med en gang armouren begynner å avta blir jeg iskald, og får elveblest (kløe) på rygg og nedover ene armen, rart men sånn er det med meg.
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Flott at det funker med 3 doseringer for deg.

Jeg får vel holde meg til 2. 1/2 tablett til frokost ble nok litt lite. Satt der som en zoombi på jobb.

Lignende tråder

1. Hvordan dele tabletter ?
    Av FemIce i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 11
    Siste melding: 10-08-07, 07:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •