Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Fremdeles hyper ?
-
04-09-06, 08:45 #1
Fremdeles hyper ?
Har gradvis og sakte minket levaxindosen fra 1200 mg i uka pr.juni,til 950 mg i uka pr.d.d.Føler meg ennu hyper(rastløs,svetter døgnet rundt,hurtig puls innimellom) Kommet så langt at æ føle æ bare mangle det siste "bittelille" for å være på rett nivå.
Blodprøvene mine viste 28/8-06
TSH-1,03
Ft4-15
T3 4,5
Bør æ vente ei stund til før æ eventuellt trapper ytterlig ned :P
-
04-09-06, 10:37 #2
Hei Pusur
Du burde ikke ha hypersymptomer med de prøveresultatene. Om du ikke bruker magnesium så kanskje du skulle prøve det. Det roer ned. Du kan få slike symptomer ved magnesiummangel.
-
04-09-06, 16:09 #3
Det tar ei stund fra du reduserer dosen til du merker det og jeg syns det kan henge lenge i når en går nedover. Kan også få endel rare symptomer før det blir stabilt - og det er nok forskjellig.
Tenk på at du må ha dosen lenge før du vurderer den da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-06, 22:20 #4
Du skriver ikke noe om referanseområdet for prøvene dine og da er det litt vanskelig å svare... Selv om de ikke ser ut til å være høye, kan det jo være at det er det for deg. Du har symptomer som kan være hypersymptomer og i følge min lege kan være nokså farlig så jeg ville tatt en prat med legen var jeg deg.
-
05-09-06, 07:32 #5
Her kommer referanseområdene fra meg:
TSH-0,2-4,5
FT4-8-20
T3-3,5-7,8
Takk så mye for responsen her inne,har forbannet meg på at detta skal æ til bunns i.Har time hos fastlege i dag,får prøve å ta opp dette med henne men æ frykte bare for at ho blåser det vekk og sier at:"dettan ser jo fint ut,innenfor normalen" og så må æ slite videre.har tenkt å spørre om æ får kombinere med "liotyronin",va det rett skrevet?
Stina æ har også fått en diagnose fibromyalgi,trur nu enda ikkje på det,da laddplagan e stort sett borte etter at æ trappa ned med levaxin.Har man ikkje mye muskelsmerter med fibromy?det har ikkje æ bare vondt når noen trykker meg på spesielle muskler. :twisted:
-
05-09-06, 11:12 #6
Ikke gi deg du selv om fastlegen sier at prøvene er "normale" eller fine.
Det hjelper jo ikke deg når du ikke har det bra. Eventuelt kan du bytte lege.
-
05-09-06, 12:45 #7
Hei på deg Pusur!
Tror du ikke mange av plagene dine kan forklares ved sjøgrens? Husker du skrev om at du har ligget på sykehus store deler av sommeren og at det var blitt konstantert sjøgrens..
Her er et utdrag fra en artikkel jeg fant:
Mange kvinner går i årevis rundt med kroniske muskelsmerter, unormal tretthet og tørre øyne uten å vite hva som feiler dem. Noen av disse kan være rammet av Sjøgrens syndrom, en reumatisk sykdom som først og fremst angriper voksne kvinner. De symptomene man da får likner til forveksling andre, mer kjente sykdommer som for eksempel fibromyalgi og kronisk tretthetssyndrom.
- Noen går i årevis fra lege til lege uten å få hjelp, sier overlege Hans-Jacob Haga ved reumatologisk klinikk, Sydvestjysk Sygehus, tidligere professor ved Rikshospitalet. - Mange får høre at de sannsynligvis lider av en nevrose eller annen psykosomatisk sykdom. Når de så endelig får stilt diagnosen Sjøgrens syndrom, blir mange kvinner lettet og takknemlige. Endelig har de fått en merkelapp på sine problemer…
http://www.helsenytt.no/artikler/sjoegrens.htm
-
06-09-06, 07:41 #8
Hei. Det ble ikke sjøgrens,men sicca-syndrom.Det skal nok være det samme men med negativ leppebiopsi og manglende trøtthet,så her rote æ videre!!!
Var hos fastlege i går,og hold på hatten folkens ho kunne formidle at Tsh bør ligge rundt 1,5.
så nu redusere æ med 25mg i uka.
Set med en følelse av at det e nåkka æ ikkje har skjønt.
Nu har æ slåss med ho i 5 år og plutselig snur ho om og e veldig forståelsesfull.Gikk ut av legekontoret i går med et fårat glis rundt munnen.
Lignende tråder
-
Fremdeles normale prøvesvar......
Av Nala i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 32Siste melding: 05-06-07, 22:14 -
fremdeles ALTFOR høy; fT4 på 38... skjønner ingenting jeg
Av Lissa i forumet BlodprøverSvar: 15Siste melding: 11-03-07, 14:36 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50
Svar med sitat
Bokmerker