Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard skjer det noe med blodet vårt?

2 ganger når jeg har vært for å ta blodprøve hos legen så har plasterlappen blitt helt gjennomvåt av blod etterpå. I dag måtte jeg gå inn igjen for å få nytt plaster, for jeg kunne jo ikke gå slik. Det rant blod ned over armen og dryppet på gulvet. Endrer hypotyrosen noe i blodet vårt?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jo - det gjør det jo da, og det kan måles også, men koagulasjonsfaktoren ?
    I sommer har jeg for første gangen funnet noe som endrer mine tidligere erfaringer med vitaminer. Jeg har aldri merka forskjell på noe jeg har tatt, men D-vitamin, det virker.
    Det virker utrulig negativt ! Jeg føler meg verre og enda værre om jeg tar mye. Vel tenkte jeg, og fikk krangla meg til en måling som var 93 (50-150) og "mitt i øgat" om en skal si det. Og det er ALLE mine prøver ( untaket stoffskifteprøver da - de er alltid alt annet enn det).
    93 framkom etter en ukes pause fra en uke med 50µG/dag med D vitamin.
    Så da prøvde jeg kalsium med svært positivt resultat. Det fører jo til at et rotete hue blir (om mulig) enda mer rotete. Jeg drikker jo melk nok ? Og spiser solsikkekjærner og andre saker som inneholder kalsium.
    Så da prøvde jeg kalsium med D-vitamin - og magnesium og E og C og K - da, som skulle fikse koaguleringen i blodet. (skal forresten ikke mye kål til før du får nok av denne) - men dette førte ikke til noen forbedrende hos meg. Så har jeg tatt rein kalsium i noen uker som jeg har brukt svært lite Armour (1G/dag)
    I dag kjente jeg tendenser til underdosering og hølja innpå 50µG D-vitamin isteden for å gjøre som jeg pleier - å øke Armourdosen !
    Hvordan går dette ?????
    Må si til slutt (for mitt rotehue klarte ikke flette dette inn der det burde kommet naturlig) - Det virker som at D-vitaminet gjør at jeg trenger lavere Armour dose ? Brukte jo 2G - nå 1G i snart 2 måneder - og har det fint.
    Er det mulig ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Når jeg leser om din historie n'Finn så tror jeg at jeg må piske legen til å få tatt den D-vitamin testen. Han er treg med den. Jeg kommer på den i siste sekund hver gang.

Men om det kan hjelpe så bør jeg jo absolutt prøve.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Endrer hypotyrosen noe i blodet vårt?
    Ja, det var jo et godt spørsmål. Eller er det noe som gir oss blødningsproblemer OG hypotyreose?

Jeg har jo hatt en autoimmun "blødersykdom" to ganger - ITP. Blodplatene blir angrepet og ødelagt av kroppen selv.

Men så kjenner jeg ei med høyt stoffskifte. Hun har som regel en del blåmerker. Har bemerket det, og hun sier at noen ganger er blodplatetallene lave.

Min autoimmune "blødersykdom" har kanskje kommet fordi en autoimmun sykdom (Hashimotos) gir lettere utvikling av en annen autoimmun sykdom.

Så alle dere som har økt blødningstendens, hva enten det er fra sår eller fra underlivet og/eller som har en del blåmerker bør sjekke thrombocyttene deres - det kan dere gjøre ved vanlig blodprøvetakning. ITP er veldig farlig ubehandlet.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

jeg har allerede for lave trombovytter på grunn avl medisinene jeg bruker for epilepsi. Ligger ikke så velidg lavt da, 125(165-387)men har ikke hatt sånt "blodbad" når jeg har tatt blodprøver før. Jeg merker ikke så mye til det, men får lett blåmerker.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Da bør du vel ta rimelig ofte blodprøver å sjekke. Jeg tar bare blodprøver 2 ganger i året for dette, kanskje for lite, vet ikke. Men du har jo også dette med epilepsimedisinen. Vær litt obs i alle fall ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei.

Det har bare skjedd meg de gangene jeg har vært gravid....

Lignende tråder

1. Fikk vite for tre dager siden att jeg har lavt stoffskifte
    Av Mari82 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 62
    Siste melding: 27-03-08, 18:59
  2. Dårlige dager med lavt stoffskifte
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 81
    Siste melding: 09-08-06, 19:55
  3. HVA SKJER?
    Av madonna i forumet Blodprøver
    Svar: 3